5 неща, които ни дразнят в онлайн пазаруването
Това не е статия против онлайн пазаруването! Всъщност, всички го харесваме. Има обаче няколко неща, които са дразнещи. Най-вече тези пет:
Карат ни да си даваме и-мейла
Представете си, влизате в магазин в мола и на входа ви спират и ви казват, че дори и нищо да не купите, само за да разгледате, трябва да си оставите името и и-мейл адреса!
В много сайтове това е първото нещо, което ви карат да направите.
От там следва и проблем номер 2:
Засипват ни с и-мейли
Groupon, например, ви праща и-мейл всеки ден. Всъщност, част от тяхната концепция е всеки ден да ви предлагат нова, „много добра“ сделка, като потребителят е уведомен за това предварително.
Защо обаче всички магазини решават да ви изпращат и-мейли със своите „невероятни“ предложения? Walgreens, Macy’s и Borders изпращат промоционални бюлетини на всеки 2 дни.
Amazon изпращат и-мейли, в които ви напомнят, че сте разгледали някои продукти, но не сте ги купили.
Следят ви
Публична тайна е, че много сайтове следят потребителите, за да видят какво ще разгледат, към какво ще проявят интерес и към какво не. Така те разбират от какво се интересува даден човек и знаят какви реклами могат да му показват. Правило ли ви е впечатление как посещавате сайт на една компания и след малко, докато вече разглеждате съвсем други сайтове, на тях виждате реклами на сайтовете, които по-рано сте посетили. Това не е случайно. Google нарича процеса ретаргетиране. Тоест, дава се възможност на една компания да се свърже с потребители, които вече по някакъв начин са изразили интерес към нея.
Не е задължително това да е лошо, но си представете друга ситуация: вие сте в мола, влизате в даден магазин, излизате и след 20 минути забелязвате служител на този бутик да ви следи из другите магазини!
Чакането за доставка
Онлайн магазините често казват, че пестят време. Вместо да се обличате, да шофирате до мола, за да купите нещо, може да го направите с един-два клика на мишката. Само внимавайте какви са условията за доставка, защото, особено ако пазарувате в петък, може да се окаже, че вариантът да се облечете и да отидете до магазина е щял да бъде по-бърз.
При онлайн пазаруването я няма и тръпката от това да носите торбите с покупките в ръце веднага.
Много неприятно е и когато стоката пристигне повредена. Спомняте ли си онзи доставчик от Fedex, който хвърли кашон с монитор през ограда?
Не можете да пробвате
Когато купуваш книга или DVD, това не е проблем, но при дрехите би могло да бъде.
Много жени, особено тези с по-нестандартна фигура, не биха купили нещо, ако не могат да го пробват.
На Запад компаниите предлагат не само безпроблемно връщане или замяна на стока, която не ви харесва, но и много рекламират това, че връщането и разходите по доставка на заменената стока ще бъдат са за тяхна сметка. В България обаче повечето магазини не желаят да предлагат изобщо подобни услуги.