Как се променят потребителските навици на Facebook-поколението?
Потребителските вкусове се менят непрекъснато, като напълно логично, най-голяма промяна търпят тези на най-младото поколение. Поколението „Y”, към което се причисляват родените в периода между 1980-1990 година, или наричано още „Facebook”-поколението, проявява все по-малък интерес към продукти, които техните родители са смятали за важни.
Ето и осем такива група продукти, според изданието 24/7 Wall St., които се смятат за значително по-маловажни от младото в сравнение с предходното поколение:
1. Email-и
С въвеждането на новата услуга за съобщения от социалната мрежа Facebook през 2010 година, Марк Закърбърг прогнозира намаляване на ползването на електронната поща. Тя е твърде бавна, а писмата твърде формални, според изпълнителния директор на компанията. Времето доказва правотата на тези очаквания.
От декември 2009 до декември 2010 година прекараното в ползване на електронни пощи време на тинейджърите на възраст между 12 и 17 години се е понижило с 59%. В същото време, прекараното от по-възрастните хора на възраст между 55 и 64 години време в електронните пощи се е увеличило с 22%. За хората на възраст над 65 години повишението е дори по-голямо – 28%.
За платени пощи вече не може дори да се мисли.
2. Бира
Нискоалкохолната бира се е превърнала за младото поколение в това, което е била обикновената бира преди няколко десетилетия. През 1990-та година са били продавани в САЩ повече бири с марката Budweiser, отколкото сумарните продажби на трите топ марки за нискоалкохолна бира.
Двадесет години по-късно, нискоалкохолната бира на компанията се е продавала толкова, колкото сумарните продажби на четирите водещи марки нормални бири.
3. Вестници
На фона на продължаващите понижения в продажбите на традиционни вестници, най-голям спад се наблюдава при купуването им от млади хора. През 2010 година едва 7% от хората на възраст между 18 до 24 години са чели вестник предходния ден на направено проучване в САЩ. Това е и първият път, когато този процент достига едноцифрена стойност. Младите все повече се информират за случващото се посредством интернет и социалните мрежи.
4. Коли
През 1998 година, 64.4% от потенциалните купувачи на коли в САЩ на възраст до 19 години са имали шофьорска книжка, според данни на Federal Highway Administration. През 2008 година този процент е едва 46.3%. В допълнение 46% от младите с книжка на възраст между 18 и 24 години заявяват, че по-скоро биха предпочели достъп до интернет, пред това да притежават кола.
5. Стационарни телефони
Младото поколение почти тотално се отказва от това да се сдобива със стационарен телефон, като се залага изцяло на мобилните телефони. Според изследвания 51.3% от американците на възраст между 25 и 29 години живеят в къщи само с мобилни телефони. Това е и първият път, когато процентът на американците само с мобилни телефони е по-голям.
6. Цигари
Пушенето сред младите почти винаги е изпреварвало като процент този на възрастното население в исторически план. Това е на път да се промени. Според данни в САЩ процентът на пушачите сред хората между 18 и 24 години се е понижил с 17.6% между 2005 и 2010 година. Това е най-голямото понижение сред възрастовите групи. За сравнение броят на пушачите на възраст между 45 и 64 години е намалял с едва 3.6% за същия период.
7. Настолни компютри
Младото поколение е единственото такова до сега, което по-скоро притежава преносим от настолен компютър. Според данни на Pew Research Center, 70% от тази група притежава лаптоп, докато настолен компютър имат 57%. При тези на възраст между 57 и 65 години процентът в полза на настолни компютри е 64%, на фона на 43% с лаптоп.
8. Телевизори
Младите на възраст между 18 и 24 години гледат най-малко традиционна телевизия в сравнение с останалите възрастови групи. Тази група гледа телевизия по-малко от 24 часа на седмица. Средното за САЩ е 32.5 часа на седмица.