Тезата, че най-големите компании трябва да отделят най-много пари за реклама, е популярна сред хората. Това обаче невинаги е така, като традиционно за реклама харчат най-много тези компании, които са в изключително конкурентна среда.

И макар ефектът на рекламата все още да не е точен и количествено измерим, целта е водещи марки в определен сектор да се запечатат в главите на потребителите и да са първите, които ще им дойдат наум, когато се нуждаят от определен продукт.

Индустриите, които харчат най-много за реклама, са автомобилната, търговската, финансовата, телекомуникационната и индустрията за производство на продукти за лична хигиена.

Ето и кои са компаниите. които харчат най-много пари за реклама:

Procter & Gamble

Компанията често заема първото място по рекламни бюджети не само в САЩ, но и в международен план. Според данни на индекса на Kantar Media. за изминалата година Procter & Gamble е похарчила 2.95 милиарда долара.

Тази астрономическа сума е на практика с 5.4% по-ниска от похарченото година по-рано и поставя компанията начело за девета година.

Компанията е намалила разходите си за телевизионна реклама с 6.8% през миналата година, макар и перото все още да заема най-голяма част от рекламните разходи.

Рекламата в списания е бил втория най-популярен канал за реклама в бюджета. Много специалисти задават въпроса относно ефективността на скъпата телевизионна реклама в свят, който все в по-голяма степен става дигитален.

Тенденцията през последните години е на намаляване на разходите за реклама във вестници и списания.

L'Oreal

За разлика от понижаващите се разходи за реклама на P&G, производителят на козметични продукти L'Oreal е повишил рекламния си бюджет с 18.1% през миналата година, като основната част от средствата са били насочени към продуктите с марка L'Oreal Paris, Maybelline и Garnier. Общите похарчени средства за реклама се изчисляват на 1.34 милиарда долара.

General Motors

Компанията цели да има колкото може повече купувачи за колите си с марка GM, Chevrolet, Buick или Cadillac. Това не е чудно, предвид че тя все още се възстановява от финансовите трудности, в които изпадна само преди четири години.

Това е автомобилната компания с най-голям рекламен бюджет в размер на 1.78 милиарда долара, което обаче е понижение с 16% в сравнение с похарчените 2.13 милиарда долара година по-рано.

Като цяло през изминалата година автомобилната индустрия е регистрирала най-голямо повишение на рекламните си бюджети в размер на 6.3%, пише Investopedia.com.

И макар и тук най-много средства да са били похарчени за телевизионна реклама, онлайн бюджетът на компанията се е повишил с 15.7% в сравнение с предходната година.

Chrysler

Компанията е била вторият най-голям рекламодател сред автомобилните производители с похарчените 1.19 милиарда долара. Това е било повишение от цели 36% в сравнение с разходите от 875 милиона долара за 2010-та година.

Причината за увеличението – целта на Chrysler да запознае широката публика с новите си представени модели.

Verizon

Надпреварата за завземане на мобилния свят в САЩ е голяма. Компанията е най-големият рекламодател в телекомуникационния сектор през изминалата година. От бюджета в размер на 1.64 милиарда долара около половината са били похарчени за телевизионна реклама.

Time Warner

Медийната компания е изхарчила 1.28 милиарда долара през изминалата година, което е с 5.8% повече в сравнение с предходната. Телевизионната реклама също се е повишила с около 10% и е възлязла на 766 милиона долара.

Pfizer

Компанията е изхарчила около 1.2 милиарда долара за реклама на свои продукти. Основна част от рекламния бюджет се заема от телевизията, като не малка се насочва и към списанията