Лошото време пречи на „облачните технологии“ според 51% от американците
Проучване, проведено от Wakefield Research сред 1 000 американци през този месец, показва, че въпреки че „облачните технологии“ са широко използвани, те все още остават неразбирани.
Общо 51% от участниците в проучването смятат, че лошото време може да се отрази на така наречените "облачни технологии". Близо една трета гледат на облака като на нещо от бъдещето, а 97% на практика използва облачни услуги и днес, посредством онлайн пазаруване, банкиране, социални мрежи и споделяне на файлове.
Според проучването един на всеки пет американци (22%) се е преструвал, че знае какво какво е „облакът“ или как действа. Една трета от тези хора са се правили на знаещи в офиса, а други 14% по време на интервю за работа. Интересното е, че 17% са се престрували, че знаят какво е „облакът“ по време на първа среща.
Мнозина признават, че не разбират „облака“, но 56% от участниците в проучването казват, че според тях други хора го споменават разговора, но на практика нямат никакво понятие за какво говорят.
Какво обаче е „облакът“? На този въпрос по-голяма част от хората са отговорил, че това е истински облак (по конкретно “пухкаво бяло нещо”), небето или нещо, свързано с времето (29%). Само 16% казват, че това е компютърна мрежа за съхраняване, достъп и споделяне на данни от свързани с интернет устройства.
Някои от другите дословни отговори включват: тоалетна хартия, възглавница, пушек, космос, мистериозна мрежа, ненадежден, сигурност, тъга, отпуснат, съхранение, филми, пари, памет, радост, иновация, наркотици, рай и място за срещи.
Повечето американци (54%) твърдят, че никога не са използвали „облачни технологии“. Общо 95% от тази група обаче на практика използва „облака“. Конкретно 65% използват онлайн банкиране, 63% пазаруват онлайн, 58% използват социални мрежи като Facebook и Twitter, 45% са играли онлайн игри, 29% съхраняват снимки онлайн, 22% съхраняват музика или видео онлайн и 19% споделят файлове онлайн. Всичките тези услуги са базирани на „облака“.
Сред предимствата на „облака“, които участниците в проучването изтъкват, е това, че можеш да работиш гол от къщи (40%); друго предимство е това, че човек може да се пече на плажа и да има достъп до компютърни файлове (33%), или че компрометиращи видеа вече не трябва да се съхраняват на компютъра (25%); или че може да се споделя информация с хора, с които човек би предпочел да не контактува лично (35%).