Booz & Co. публикува годишната си класация на 1000-те компании в света, които харчат най-много за развойна дейност.

Тази година класацията включва и проучване сред над 700 компании и висши ръководители в сферата на развойната дейност за това кои компании, според тях, са най-иновативните в света.

Само две от 10-те най-иновативни компании, класирани от участниците в проучването, са в челната десетка на голямата класация по разходи за развойна дейност през миналата година.

От Booz твърдят, че през последните осем години не са открили статистическа връзка между това колко харчи една компания за развойна дейност и как се представя в по-продължителен период от време.

Общо разходите за развойна дейност сред първите 1000-те компании в света по този показател са нараснали с 9.6% през 2011 г. до 603 млрд. долара, отбелязвайки стабилен ръст във втора поредна година.

Челните 100 компании в класацията са допринесли за 50% от ръста.

Въпреки това разходите за развойна дейност, като процент от продажбите на тези компании, които възлизат на 17.6 трлн. долара през миналата година, намаляват.

Ето и кои са 10-те компании, които са отделили най-много средства за развойна дейност през миналата година:

10. Nokia

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 7.8 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: 0%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 14.5%

9. General Motors

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 8.1 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.:+15.7%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 5.4%

8. Intel

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 8.4 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: 27.3%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: +15.5%

7. Merck

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 8.5 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: -1.2%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 17.6%

6. Samsung

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: +13.9%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 6%

5. Microsoft

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: +3.4%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 12.9%

4. Pfizer

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9.1 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: -3.2%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 13.5%

3. Roche Holding

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9.4 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: -2.1%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 19.6%

2. Novartis

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9.6 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: +5.5%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 16.4%

1. Toyota

Разходи за развойна дейност през 2011 г.: 9.9 млрд. долара

Промяна, в сравнение с 2010 г.: +16.5%

Разходи за развойна дейност като процент от продажбите: 4.2%

Ето и как изглежда класацията на най-иновативните компании, според участниците в проучването на Booz & Co и на кое място са те в класацията по разходи за развойна дейност:

10. Amazon (48)
9. IBM (17)
8. P&G (72)
7. Toyota (1)
6. Microsoft (5)
5. General Elelctric (30)
4. Samsung (6)
3. 3M (86)
2. Google (26)
1. Apple (53)