Европейският пазар на автомобили се свива за 13-и пореден месец
Регистрациите на нови автомобили в Европа са намалели с 4.8 процента до 959 412 през октомври, отчитайки 13-и пореден месец на спад, обяви днес Асоциацията на европейските автомобилостроители (Acea), цитирана от Франс прес и БТА.
За първите десет месеца на годината продажбите са се свили със 7.3 процента до 10 327 276 единици, според данните на асоциацията. През октомври все пак има подобрение спрямо предишните три месеца, в които спадът всеки път превишаваше 7 процента.
По държави през октомври продажбите са се понижили със 7.8 процента във Франция, с 12.4 процента в Италия и с 21.7 процента в Испания. В Германия са били стабилни (+0.5 на сто), а във Великобритания са се увеличили с 12.1 процента.
Тенденцията е сходна и общо за първите десет месеца, през които Великобритания е единственият голям пазар на зелено (+5 процента). Германия отчита лек спад (-1.6 процента), много по-малък от Испания (-11.9 процента), Франция (-13.3 процента) и Италия (-19.7 процента). Тази статистика обхваща всички страни членки на ЕС без Малта.
На корпоративно ниво Volkswagen - включващ марките VW, Audi, Seаt,Skodа - остава безспорен номер едно в Европа с 244 595 продадени коли през октомври (+1.6 процента) и печели от разочарованията на конкурентите си, увеличавайки пазарния си дял до 25.5 процента.
PSA Peugeot Citroen е с наполовина по-малко продадени превозни средства (118 143; -5,1 процента), но е запазил пазарния си дял (12.3 процента).
Другият френски автомобилостроител -Renault - бележи неочакван неуспех със спад на продажбите от цели 21.6 процента до равнище 84 783 единици и пазарен дял от 8,8 процента.
Следват американските компании Ford със 72 330 продадени коли при понижение от 8.3 процента и General Motors, включваща Opel, Vauxhall и Chevrolet, с 68 481 продадени автомобила и спад от 14.3 процента.
Fiat е продал 63 256 автомобила (-5.,6 процента), Toyota - 38 442 (+1.1 на сто), а Nissan - 32 197 (+0.2 на сто).
Германските шампиони във високия сегмент BMW и Daimler отчитат разнопосочни резултати. При мюнхенската марка се наблюдава свиване с 1.7 процента до 61 107 продадени автомобила, а щутгартският конкурент, произвеждащ Mercedes-Benz, е пласирал с 2.7 процента повече коли (51 330).