Хотелите ни в топ 10 на света
Родните хотели делят местата между шесто и осмо в световна туристическа класация за качеството на настаняването сред 133 дестинации. Това обяви Росица Охридска-Олсън, която е част от екипа, който разработва новия единен туристически бранд на България.
Много малка част от потенциалните ни гости и чужди туроператори обаче знаят колко добри са хотелите ни, сочи проучване за целите на проекта. Страната ни е на 24-о място в света по богатство на туристически атракции и културни забележителности, но и за това няма достатъчно информация на целевите за страната ни пазари, обясни Олсън.
Популяризирането на родните чудеса ще бъде обединяващото звено за рекламирането и налагането на страната ни като конкурентна дестинация, обясни експертът Юлиан Добрев. Другите акценти ще са възможностите за морски, планински и спа туризъм у нас.
Проектът за налагането на новия бранд "България" ще включва ново лого, слоган, 10 продуктови туристически стратегии, регионални стратегии и др. При представяне на предимствата ни като дестинация ще се залага на съчетанието между емоции и разум, което поражда качествени спомени в туристите, кара ги да говорят за посетената страна и да се връщат в нея. Това обясни зам. икономическият министър Иво Маринов.
Очаква се през следващите 30 г., благодарение на налагането на бранда, туристите у нас да се увеличат поне с 30%. При налагането на страната ни като продукт ще се рекламират и родните чудеса, вписани в световното културно наследство на ЮНЕСКО, съобщи вестник "Стандарт".