Coca-Cola и Pepsi са в непрестанна конкуренция вече повече от един век.

Това е легендарно съперничество между марки.

Съперничеството често е и лично. Наскоро Pepsi осмя в свои реклами дядо Коледа и белите мечки, които Coca-Cola често използва в рекламите си.

Съперничеството дори излиза извън пределите на Земята, когато през 1995 г., астронавтът Айлийн Колинс за първи път отпива Coca-Cola в Космоса.

Как обаче се стига до тук?

ОТ CnnTees са подбрали някои интересни факти за това историческо съперничество между Coca-Cola и Pepsi.

Сагата започва през 1886 г. когато Джон Пембертън разработва оригиналната рецeпта за Coca-Cola. Pepsi Cola е създадена 13 години по-късно от Кейлеб Брадъм.

Coca-Cola вече продава по 1 млн. галона годишно, когато Pepsi се появява на бял свят.

Coca-Cola създава легендарната си контурна бутилка, сдобива се с известни рекламни лица и навлиза в Европа. В същото време Pepsi фалира през 1923 г. заради Първата световна война. Осем години по-късно през 1931 г. Pepsi отново е във фалит, но този път успява да се изправи успешно.

По време на Втората световна война Pepsi увеличава рекламата и започва да продава напитката си в кутийки.

През 50-те годни на миналия век Coca-Cola вече е се рекламира по телевизията, а Pepsi предприема ребрандиране, за да не изостава. През 1956 г. McCann Erickson замества D’Arcy като официална рекламна агенция на Coca-Cola, a през 1958 г. Pepsi вече се продава в 120 страни.

Coca-Cola решава да излезе на борсата през 1962 г. след пускането на напитката Sprite, която впоследствие се превръща в една от най-успешните й марки. Компанията става публична при цена от 101 долара за акция.

В средата на 60-те години Pepsi се слива с Frito Lay, за да създаде PepsiCo, което подготвя терена за днешната война. По това време се появяват и диетичните напитки, което създава изцяло нов сегмент при газираните напитки.

Ето няколко от марките, които притежава Coca-Cola. Петнадесет от тях имат по над 1 млрд. долара продажби годишно.

Напитките на Pepsi не се справят толкова добре, бизнесът и с хранителни продукти е огромен

Coca-Cola има огромна преднина на пазара на напитки, но множеството бизнес линии на Pepsi генерират повече приходи. Пазарният дял на Coca-Cola e 42%, а на Pepsi 32%., докато годишните приходи на Coca-Cola са 35.2 млрд. долара, а тези на Pepsi 57.8 млрд. долара. Coca-Cola харчи 2 млрд. долара за реклама годишно, а Pepsi 1.1 млрд. долара.

Всяка марка има множество рекламни лица на своя страна. Вижте няколко от известните лица, които рекламират Coca-Cola

А ето ги и рекламните лица на Pepsi

И двете марки са направили множество промени в логото си през годините, като и двете почти нямат нищо общо с оригинала.

И двете компании имат силно присъствие в социалните мрежи, където изглежда Coca-Cola се справя по-добре. Компанията има над 391 000 последователи в Twitter, срещу повече от 142 000 за Pepsi.

Coca-Cola има над 34.8 милиона фена във Facebook, докато Pepsi може да се похвали с 6 милиона.

Coca-Cola има 139 600 служители, а Pepsi 294 000.