Последната мода в САЩ сред фирмите, събиращи нередовни кредити, е да ползват Facebook и да дискредитират нередовните платци в социалната мрежа.

В действията си събирачите на кредити стават все по-агресивни, като често постват на стената на неплащащите, като по този начин съобщението се вижда от всичките им приятели.

Много често набелязаните субекти получават покана за приятелство от миловидни хора с подобни на техните интереси или дори от млади жени в оскъдни дрехи, пише финансовото издание Business Insider. Веднъж одобрени като приятели, те разкриват, че всъщност са хора, отговарящи за събирането на неизплащани кредити.

Вследствие на агресивните действия от събирачите на кредити и множеството оплаквания срещу тях щатската комисия за финансов надзор работи в посока на въвеждане на нови правила.

Според тях, последните трябва да смекчат в значителна степен агресивния си тон и действия и да държат нередовните платци информирани за всички действия, предприемани срещу тях от началото до края.

Новите правила могат също така да ограничат събиращите дългове да ползват за контакт с нередовните платци социални платформи като Facebook, Google Plus, Twitter, Yelp, и LinkedIn.

Към днешната дата близо 30 милиона потребители са преследвани от събирачи на дългове на стойност над 12 млрд. долара на година.