През есента на 1963 година една малка група служители на Porsche пристигат на автомобилното изложение във Франкфурт, за да представят виждането на компанията за бъдещето.

Те представят новият модел 901.

Името на модела обаче предизвикало голям спор.

Peugeot имат правото над имена на модели с три цифри, втората от които е 0.

Така модел 901 става 911.

Тази година Porsche отбелязва 50-годишнината от представянето на модела. Компанията ще заведе пет модела от 1967 година на петте континента, които ще гостуват на големи състезания и автомобилни прояви.

В музея в Щутгарт има изложба 50 години Porsche 911.

50 години е доста дълго време, особено в индустрия, където иновацията се цени високо. И все пак, след 50 години и 820 000 продадени автомобила, 911 остава емблематичен модел. Днес от него се предлагат 5 версии, включително мощен джип.

„911 е най-развитата спортна кола в света,“ казва автомобилният пилот Джеф Зуарт. Той се е учил да кара на Porsche 911 на баща си – един от най-ранните модели, от 1964 година.

Днес той кара мощен модел 911 RS с 4-литров двигател с 500 конски сили.

С модел 911 са спечелени над 30 000 състезания до днес.

Всъщност, колата за малко да не достигне до наши дни.

В началото на 80-те Porsche имала финансови затруднения и се заговорило, че 911 може да бъде заменено от модел 928 с V8 двигател в предната част. CEO-то Питър Шулц обаче решил, че появата на новия модел не трябва да означава смърт на стария.

Цяло поколение хора са израснали с мечтата да си купят 911.

Такъв е Скот Диксън, имотен брокер от Сан Франциско.

Едва миналата година, той успял да си го позволи – взел си 911 Cabriolet от 2009 година. „Тествал съм Ferrari, но честно казано, то малко ме уплаши. 911 ми дава усещане за стабилност и комфорт.

Единствено съжалявам за това, че не съм си купил по-рано!“