Най-голям процент от потребителите пазаруват в Кауфланд – цели 30.8%, сочи анкета на Profit.bg, в която зададохме въпроса „Къде пазарувате?“. Веригата е посочена от 215 души от участвалите близо 700 потребители.

Вторият най-често срещан отговор е в друг супермаркет, различен от посочените (Била, Карфур, Кауфланд, Пикадили, Фантастико), даден от 23.21% от анкетираните, или от 162 души.

Била се нарежда на второ място сред посочените вериги, като е избран от 18.3% от участвалите в анкетата, или 128 души.

На трето място се нарежда Карфур с 11.46%, следван от Фантастико и Пикадили с 9.03 и 11.46%.

Изследвания на Profit.bg на потребителска кошница с избрани хранителни продукти посочи, че Кауфланд е най-евтината търговска верига през февруари и август миналата година, което отчасти обяснява интереса на потребителите към хипермаркета.

През изминалия месец продължава тенденцията на плавно поевтиняване в цените на храните на едро. С най-много на месечна база поевтиняват яйцата, които губят 8% от стойността си. Поскъпване на месечна база през февруари от около 2% има при фасула, брашното, млечните продукти и замразеното пиле.

Плодовете и зеленчуците следват сезонните си тенденции, като поскъпване има при оранжерийните краставици с около 10%, както и при зелето. При оранжерийните домати има поевтиняване спрямо предходния месец с около 7%, при ябълките с около 6% и при останалите плодове и зеленчуци с около 2.5%.

На годишна база през февруари картофите продължават да са най-поскъпналата стока с повишение от 59% спрямо същия месец на миналата година. Лимоните са вторите най-поскъпващи с повишение в цената си от 38.8%.

Зрелият чесън и зелето са най-поевтиняващите за годината до февруари продукти с понижения в цените на едро от съответно 24.8 и 22%.

Индексът на цените на едро през февруари е бил близо до стойностите си от същия месец на миналата година, като ги превишава едва с 4%.