Всички искаме да харчим разумно. Ето някои съвети кога да осъществявате някои покупки с цел да пестите време и пари:

Обувки

Една жена никога няма прекалено много обувки и покупката на следващия чифт е просто въпрос на време. От изданието ShopItToMe.com съветват обаче да изчакате до сряда, за да си купите обувки, когато често могат да бъдат спестени до 40% от регулярната цена (това важи за щатския пазар, но предвид неговата развитост, можем да очакваме и родния пазар да върви в тази посока).

Подстригване

Нова прическа, която да подхожда на нов тоалет или обувки, не е добре да се прави в събота. Стилистите коментират, че събота е най-заетият им ден от седмицата, когато са подложени на най-голям стрес. Вместо това насрочете си час за фризура във вторник, когато е най-слабият ден за бизнеса. Тогава стилистите са по-малко стресирани и споделят, че правят по-малко грешки.

Застраховка живот

Времето е от значение дори при този специфичен продукт. Ако нямате застраховка живот, е по-добре да си направите "по-скоро" отколкото „по-късно“, съветват специалистите. По-добра оферта ще получите преди следващия си рожедн ден, като премиите имат склонност да се повишават с напредването на възрастта.

Карта за фитнес

Според много мениджъри на фитнес салони лятото е най-доброто време за закупуване на по-дългосрочна карта. Тогава фитнес салоните са се поопразнили и са склонни да правят по-големи отстъпки от редовните си цени, за да запълват свободния си капацитет.

Имоти

Докато лятото е идеалният момент сериозно да се отнесете към фитнеса, то зимата е най-подходящият за покупка на имот. Пазарът е относително слаб, предвид на студеното време, тъй като малко хора планират покупка или местене през зимата. В същото време хората, „принудени“ да продават поради една или друга причина, стават по-склонни на по-големи отстъпки заради по-слабия интерес от купувачите.

Това важи и за наемния пазар, като декември е най-добрият месец заради предстоящите коледни и новогодишни празници.

Автомобили

Покупката на автомобил е винаги добре да се прави в края на месеца. Това е времето, когато дилърите ще са по-склонни към отстъпки, за да достигнат своите таргети. Подберете ден в средата на седмицата, когато бизнесът им е още по-слаб, не чакайте уикендите.

Подръжка на автомобила

Измиването на автомобила или смяната на сезонните гуми е добре да не се прави в края на деня или през уикендите, когато всички са свободни и мислят да направят същото. Вместо това изберете ден през седмицата и оставете да ви измият возилото, да ви направят планов ремонт или смяна на гуми в средата на деня.

Акции

Дори и при покупката на акции се наблюдава някаква времева цикличност. По отношение на БФБ можем да кажем, че покупката на акции в нечетни години е била изключително доходоносна за инвеститорите през последните 12 години. Декември, януари, февруари и август са сред добрите месеци за индексите, въз основа на историческото представяне, а най-неподходящи са ноември и декември.

Дрехи

Сериозна сезонност се открива при дрехите и това е напълно нормално. Нормално е и да пестите значително, ако си купувате дрехи за следващия сезон по време на сезонните намаления. Така можете да пестите между 40 и 60% от редовните цени. В този аспект традиционно най-големите отстъпки се ползват през януари, след края на новогодишното и коледното пазаруване, както и през август.

Самолетни билети

Проучване, базирано на анализа на над 1 млрд. онлайн търсения за самолетни билети във Великобритания, показва, че най-доброто време за резервиране на международен полет е 34 дни преди деня на полета.

Цените започват да скачат с 30% или повече седем дни преди деня на полета. Не е добра идея полетът да се резервира много отрано. За международни полети резервацията по време на основния времеви прозорец може да гарантира билет с 20 паунда по-евтин, в сравнение с резервация шест месеца предварително.

Проучването показва още, че кратките международни полети са с 21% по-евтини, ако тръгването е във вторник, а връщането следващата сряда.

Почивки

Сайтовете за групово пазаруване са изключително популярни у нас и могат да ви спестят една значителна сума при планиране на почивката. И тук важи правилото резервацията да се прави по-рано, да се избягват празниците и по възможност уикендите (през които често отстъпките или са по-малки, или не важат).

С пълна сила важи това за планирането на чуждестранна почивка, като е добре да избягвате най-активния сезон и да резервирате поне шест месеца по-рано, което ви гарантира цени с между 30 и 60% по-ниски, в сравнение с късно планирана почивка в активния сезон.

Нови технологични джаджи

Избягвайте покупката на технологични джаджи малко след представянето им, когато цените са най-високи. Обикновено компаниите натоварват първите потребители с най-голям процент от разходите за разработването на новите „модни“ устройства.

Интернет реклама

Сериозна сезонност се наблюдава при интернет рекламата, колкото и странно да изглежда това. Ако решите да рекламирате в най-слабите месеци – през януари и февруари (когато обикновено фирмите правят своите годишни рекламни бюджети) или юли и август (отпускарския сезон), то можете да постигнете сериозни отстъпки от редовните цени с между 30 и 60%.