Колко важна е мобилната версия за Facebook? Според Джош Уилямс, мениджър продуктово развитие в социалната мрежа, стремежът на компанията да разработва мобилната си версия е толкова голям, че уебсайтът на Facebook е недостъпен за служителите му.

"Ако трябва да съм честен, преди няколко седмици, достъпът ми и този на други продуктови мениджъри до сайта на Facebook бе спрян в офиса," споделя Уилямс пред SXSW. "Това на практика ни принуди да използваме само мобилни устройства в продължение на седмица. Това ни накара да си кажем „Имаме едни функции, които съществуват на едно място, но не и на друго и трябва да поправим това.'"

Това показва колко важна е мобилната версия за бъдещето на Facebook. Точно по тази причина Facebook похарчи 1 млрд. долара за придобиването на Instagram и поради която социалната мрежа отделя толкова много време да се защитава от големи играчи като Twitter и нови компании като Snapchat.

През миналото тримесечие активните месечни потребители на Facebook са достигнали 680 милиона, или с 57% повече в сравнение с година по-рано, а активните мобилни потребители на дневна база за първи път надхвърля тези на уебсайт версията. Делът на рекламните приходи от мобилната версия е бил 23% от общите рекламни приходи за същото тримесечие.

Уилямс също така споделя, че се е отказал от любимия си iPhone, за да получи по-добра представа за това как потребители на други мобилни платформи възприемат социалната мрежа. "Преди 7-8 месеца се отказах от iPhone. Започнах да използва устройство с Android, колкото и болезнено да беше това. Тъй като много от нашите потребители използват точно такива устройства."