Три търга за строителство да бъдат проведени за изграждането на най-трудната отсечка от магистрала "Струма", предлагат от строителния бранш. Трасето между Благоевград и Сандански е с дължина близо 65 км и минава през Кресненското дефиле, което прави проекта по-сложен за изграждане заради екологичните и сеизмичните изисквания към работата.

Затова и най-логично е трасето да бъде разделено на три лота, като единият е от Благоевград до дефилето, вторият да бъде изграждането на двата сложни тунела край Кресна, а последният - довършващият път до Сандански. Това са предложили от Строителната камара при срещата си с регионалния министър Екатерина Захариева, обясни председателят на браншовата организация Светослав Глосов.

Проектът е много скъп (над 1 млрд. лв.) и сложен, и разделянето на трите отсечки с различни изпълнители ще позволи да се минимизира рискът, както и да се гарантира завършването му навреме, обясниха представители на бранша, цитирани от вестник "Стандарт".

Според тях това е и възможност строителите да спечелят голяма поръчка, вместо да работят като подизпълнители на чужди компании. Към момента пътната агенция е възложила изработване на идеен проект и е избрала екологичен консултант за строителството.

До края на годината не се предвижда стартирането на големи пътни проекти, което кара бранша да съсредоточи усилията си в търговете за изграждане и рехабилитация на ВиК инфраструктура и в строителството на пречиствателни станции.