Меката зима спести милиони левове на общините
Липсата на сняг донесе икономии за общините. Меката зима излезе два пъти по-евтина, в сравнение с миналия студен сезон.
В една от големите снегопочистващи фирми в столицата в началото на зимата са били докарани 20 000 тона сол. Около 5000 тона от материала не е използван и ще се съхранява за следващата зима.
Солта и лугата, които остават в складовете, няма да доведат до загуби за бизнеса. Те могат да бъдат използвани и следващата зима. Фирмите дори може да излязат на по-голяма печалба, ако дотогава цената на материалите се повиши.
В повечето големи общини спестиха стотици хиляди и дори милиони левове от снегопочистване. Липсата на сняг спести на Столичната община над 5 милиона лева от планирани общо 15. Разходите през миналата зима са били 2 пъти по-големи.
„Има сключени договори с фирми за зимно почистване, които са само за извършена работа. Т.е. ние плащаме само за свършена работа”, обясни зам.-кметът на София Мария Бояджийска пред bTV.
Спестената сума ще отиде за следващата зима. Част от парите обаче ще бъдат използвани и за лятното почистване на града.
В Бургас почти не видяха сняг тази зима, което донесе икономия от над 130 000 лева. Част от тях ще бъдат заделена за химикали, ако извънредно застуди в края на годината.
„Тези средства се насочват към зачестяване на измиването на улиците, на уличната мрежа, но по-важното е, че ние през тази година започваме поетапно подменяне на амортизираните съдове. Нашата амбиция е да въведем изцяло нов тип контейнери за битови отпадъци", заяви зам.-кметът на Бургас Атанаска Николова.
В Плевен за зимата са похарчили половината от предвидените 610 000 лева, част от спестеното ще използват сега.
„Предвидили сме две почиствания на града, но с тази икономия евентуално, ако се наложи, да осъществим и трето почистване”, каза плевенският кмет Димитър Стойков. Най-натоварените пътища в града ще бъдат измити още тази седмица.
От Агенция "Пътна инфраструктура" също отчитат по-малко изхарчени пари, в сравнение с миналата зима, но все още не са напълно готови с точния си анализ. Отсега обаче е ясно, че излишъкът ще бъде използван за кърпене на дупки по магистрали и пътища от 1-ви и 2-ри клас.