Рекламата в онлайн видеата изглежда е постигнала съществено постижение - в САЩ вече е нормално интернет потребителите да гледат по над 10 млрд. реклами по време на видеа месечно, според comScore.

Ефективността обаче е нещо съвсем друго. Тя изглежда не помръдва от малко над 50% от интернет потребителите. Това означава, че едва половината от всички хора, които са били онлайн в даден месец са гледали реклама във видео.

Вижте още: Дигиталната реклама мина 100 млрд. долара в световен мащаб през 2012 г.

От тези данни може да се направи извод, че половината потребители увеличават гледаното количество реклами във видеа, докато другата половина отказват да гледат или пък все още не са таргетирани.

Броят на видео рекламите, които са предлагани на потребителите, се е увеличил значително през последните 12 месеца. В периода февруари 2012 – февруари 2013 г. импресиите от видео реклами нарастват с 32% до едва малко под 10 млн.

Сайтовете на Google (като YouTube) са обслужвали най-много потребители с рекордните 2.2 млрд. реклами през февруари, според comScore. BrightRoll Video Network се нарежда на второ място с 1.6 млрд., а Hulu е на трета позиция с 1.4 млрд.

Вижте още: Sportal Media Group предлага реклама в Skype за първи път в България

Нивото на "претрупаност" е относително ниско за видео рекламите. Едва 2% от всички минути прекарвани в гледане на видео онлайн са били с видео реклами.

Потребителите прекарват средно по 24 секунди на реклама, което е почти същото както преи 30-секундна телевизионна реклама.