Стотици превозвачи и тирове блокираха границата край Свиленград
Стотици представители на превозвачески фирми и над 200 камиона са блокирали българо-турската граница при Свиленград. Причината са проблемите, създавани на българските превозвачи от турска страна и нелоялната конкуренция.От цялата страна продължават да пристигат камиони и броят им се увеличава. Новината съобщи "Фокус".
Превозвачите са блокирали българо-турската граница днес, но няма да предприемат други действия. Те очакват за разговор на българо-турската граница представители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
"Искаме да ни чуят и да ни разберат, да чуят проблемите на българските превозвачи, защото те вече са много наболели. Нас ни изхвърлят от пазара, а ние храним семейства. Ако при тази безработица, изкараме и ние хората на улицата – какво става, каза Георги Дончев, член на УС на АЕБТРИ, който е на мястото на протеста.
Очаква се заместник-министърът на транспорта Албена Лазарова да пристигне на българо-турската граница. Транспортният министър Кристиан Кръстев и премиерът Марин Райков също ще бъдат в Свиленград днес за откриването на първия изцяло завършен жп проект по ОП „Транспорт” – линията Свиленград – турска граница.
Българските транспортни компании за международен превоз са обречени на фалит, заради различия в българското и турското законодателство, което създава пречки на границата с Турция, заяви Петко Ангелов, директор на компания за международен транспорт и спедиция. Той посочи, че основните проблеми, пред които се изправят българските камиони на границата, са свързани с поставени необосновани ограничения от страна на Турция.
„Пример за такова разминаване е поставеното ограничение на горивото, с което може да се влезе в турската страна, като то е до 500 литра на камион. Това гориво обаче не е достатъчно и нашите камиони са задължени да зареждат във вътрешността на Турция, където горивото е на двойна цена”, обясни превозвачът и подчерта, че турски камион обаче може да влезе в България с неограничено количество гориво.
Друга необходима мярка, според Ангелов, е въвеждането на „летящо” време, тъй като турската страна например приема, че до Испания и обратно трябва да се премине за 14 дни, но реалното необходимо време е до 10 дни.
„Останалите 4 дни трябва да се прекарат на границата - изчаква се в системата на турската граница да им се отчете, че българският камион може да влезе”, посочи Петко Ангелов и отбеляза, че ако се отиде на ГКПП „Капитан Андреево” ще се видят поне 30 чакащи български камиона.
„Всеки един камион има срок доставка, когато ни забавят обаче на границата с Турция и не може да се спази поставеният срок и чуждестранните клиенти не искат да работят с български превозвачи”, заяви още Ангелов.
По думите му това забавяне на границата е израз на нелоялна конкуренция от превозвачите в Турция, като по този начин те спират работата на българските компании за превоз, които търпят големи загуби.