Новите коли не спират да слизат от поточните линии на автомобилните заводи в Бразилия, където се произвеждат по над 10 000 нови автомобила дневно.

Оттам те отиват в нетърпеливите ръце на представителите на новата средна класа в Бразилия. Лъскавите нови автомобили са свидетелството за процъфтяващата икономика на страната, която вече може да се похвали с четвъртия най-голям автомобилен пазар в света.

Това, което се случва обаче, след като автомобилите се озоват на пътя, се оформя като национална трагедия за страната, според експерти. Хиляди бразилци умират всяка година в катастрофи по пътищата, които в много от случаите не би трябвало да са фатални.

Основният виновник за това са самите коли, произведени с по-слаби заварки, недостатъчни елементи за сигурност и по-некачествени материали, в сравнение с подобни модели, произвеждани за щатските и европейските потребители, според експерти и инженери от автомобилната индустрия. Четири от петте най-продавани коли в Бразилия се провалят на независимите тестове за безопасност.

Несигурните автомобили, заедно с често опасните условия за шофирането в Бразилия, са довели до ниво на смъртност при автомобилни катастрофи в колата, което е четири пъти по-високо от това в САЩ, например, според Associated Press.

Броят на загиналите по пътищата в Бразилия през 2010 г. е бил със 72% по-висок, в сравнение с десетилетие по-рано.

Общо 9 059 души са загинали в автомобилни катастрофи в Бразилия през 2010 г. Броят на жертвите в САЩ за същата година е 12 435, въпреки че по пътищата в САЩ се движат пет пъти повече коли, отколкото в Бразилия.