Г. Ангелов: Много висшисти в България заемат места на среднисти
По темата за реформата в образованието, която бе обсъдена в рамките финансовия форум „Шумът на парите’2013” Георги Ангелов, старши икономист във фондация Отворено общество, коментира, че огромна част от завършилите висше образование имат работа, но не работят това, за което са учили. Те заемат места на среднисти.
Според Ангелов има смисъл от висшето образование, но то трябва структурно да отговаря на търсенето и изискването на пазара на труда, а това не е така. Т.е. няма връзка между това, което се търси като промени на пазара на труда и това, което университетът произвежда.
Колко хора завършват професионални гимназии, които са били обвързани с някой завод, който вече не съществува, попита Георги Ангелов. Ако се реши проблемът със средното образование – нежеланието да се ходи на училище, то трябва да се реши и проблемът със структутните изисквания, каза той.
По думите му масовата бедност е при хората, които са необразовани и безработни. Този проблем не може да се реши чрез гонението на богатите. Проблемът е в долната част на спектъра: твърде много са хората без образование, квалификация и подготовка, заяви той.
Нашите кадри не са висококвалифицирани, не отговарят на изискванията на чужденстранните високотехнологични компании, които привличаме за инвеститори у нас. Нашите предимства не са в капиталоемките производства, защото не сме страна, богата на капитал. Ние сме богата страна на необразовани безработни, заяви Георги Ангелов.
Според него най-много сред напускащите страната са не високообразованите хора, а напротив – това са най-нискообразованите хора. Циганите много бързо се ориентират, каза той.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.