И. Груев: Засилва се сегментацията на пазара на ГО
Напоследък ставаме свидетели на все по-отчетливо сегментиране на пазара на Гражданска отговорност на МПС. Това заяви Иво Груев, заместник изпълнителен директор и член на управителния съвет на ЗАД Булстрад Виена Иншурънс Груп, по време на форума „Шумът на парите“.
Ако направим паралел с нещо по-понятно за хората, да речем с пазара на плодове и зеленчуци, ще видим, че там цените са едни за по-обикновените и доста по-високи за екзотичните стоки. Нещо такова се случва и на пазара на ГО.
Това е положително, тъй като има застрахователни компании, които са „всеядни“, както и такива, които предпочитат да се сегментират към клиенти с определен рисков профил. Кои застрахователи се сегментират – тези, които имат опита, уменията и които имат желание за селекция на риска, обясни Груев.
По отношение на цените на задължителната застраховка в момента се наблюдава спад на всички пазари в Европа. Дори в страна като Чехия цените са съизмерими с тези в България, според Груев.
Като цяло цената на полицата определено е недостатъчна, според Груев, но за различните сегменти това важи в различна степен – за едни е сравнително достатъчна, докато за други е крайно ниска.
Напомняйки, че премията все пак е единственият източник на резерви, Груев обърна внимание, че поскъпването на полиците за ГО през последните години е било придружено с близо трикратно нарастване и на исковете по тях.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.