Въпреки че акциите на Apple не се движат много добре в момента, а някои експерти се съмняват във възможностите на CEO-то Тим Кук за иновации, компанията все още е най-ценната марка в света, като оглавява класацията за 2013 година на BrandZ и Millward Brown Optimor.

Всяка година BrandZ и Millward Brown Optimor оценяват световните марки на базата не само на публичната информация, която компаниите са огласили, но и на основата на мнения на потребители.

От Millward Brown анкетират над 200 милиона души в 43 държави всяка година.

От 20-то до 11-то място съответно се нареждат: MasterCard, SAP, Walmart, Vodafone, ICBC, UPS, Amazon, Wells Fargo, Verizon и GE.

Ето как изглежда и топ 10 на най-ценните марки в света според класацията:

10. China Mobile

Оценява се на: 55.4 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: +18%

Това е най-големият мобилен оператор в Китай, а както знаем, в Китай има по-голям брой телефонни абонати, отколкото в САЩ.

9. Visa

Оценява се на: 56 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: +46%

Спонсорирането на Олимпиадата в Лондон бе успешен ход за Visa.

Компанията затвърди позициите си и като едно от най-сигурните имена в света не електронните плащания и пазаруването през интернет.

8. Marlboro

Оценява се на: 69.4%

Промяна от 2012 г.: -6%

Компанията е винаги в топ 10.

В развитите държави пушенето е ограничено от закони, но в развиващите се не е, така че производителите на цигари се насочват натам.

7. Microsoft

Оценява се на: 69.8 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: -9%

Спадът от 9% не е особено страшен за компанията.

Минус при нея е, че бизнесът е силно обвързан с компютрите. Фирмата навлезе в мобилния сектор със Surface, а през 2012 година претърпя голямо ребрандиране.

6. AT&T

Оценява се на: 75.5 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: +10%

Още една компания, чиито ръст се дължи на увеличаващото потребление на мобилни продукти в САЩ.

5. Coca-Cola

Оценява се на: 78.4 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: +6%

Това, с което компанията впечатлява е, че винаги въвежда иновации. Хората си казват, че консумацията на безалкохолни напитки намалява, но Coca-Cola успява да отбележи ръст. Тази година те представиха машини, които дават възможност на клиентите само да си забъркват питиетата и да си правят собствена комбинация.

4. McDonald's

Оценява се на: 90.3 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: -5%

Компанията се опитва да бъде по-здравословна – въведе в менюто си храни с парчета ябълка, овесени ядки и др. Тя печели и на пазара на кафени напитки.

3. IBM

Оценява се на: 112.5 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: -3%

При стойност 112.5 млрд. долара, спадът от 5% не е тревожен.

2. Google

Оценява се на: 113.7%

Промяна от 2012 г.: +5%

Компанията убеди всички, че не е просто една търсачка.

Услугите им като карти, поща, пазаруване и др. днес са неразделна част от живота на хората.

1. Apple

Оценява се на: 185 млрд. долара

Промяна от 2012 г.: +1%

Въпреки лоши анализи от Уолстрийт и критиките на медиите към Тим Кук, Apple задържа първото място, като убедително води пред останалите.

В последните 8 години, стойността на компанията нараства с 1 045%, като по този показател тя изостава само след Subway, които имат феноменалния ръст от 5 145% (макар и да не са в топ 20).