Най-ценните марки в света
Въпреки че акциите на Apple не се движат много добре в момента, а някои експерти се съмняват във възможностите на CEO-то Тим Кук за иновации, компанията все още е най-ценната марка в света, като оглавява класацията за 2013 година на BrandZ и Millward Brown Optimor.
Всяка година BrandZ и Millward Brown Optimor оценяват световните марки на базата не само на публичната информация, която компаниите са огласили, но и на основата на мнения на потребители.
От Millward Brown анкетират над 200 милиона души в 43 държави всяка година.
От 20-то до 11-то място съответно се нареждат: MasterCard, SAP, Walmart, Vodafone, ICBC, UPS, Amazon, Wells Fargo, Verizon и GE.
Ето как изглежда и топ 10 на най-ценните марки в света според класацията:
10. China Mobile
Оценява се на: 55.4 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: +18%
Това е най-големият мобилен оператор в Китай, а както знаем, в Китай има по-голям брой телефонни абонати, отколкото в САЩ.
Оценява се на: 56 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: +46%
Спонсорирането на Олимпиадата в Лондон бе успешен ход за Visa.
Компанията затвърди позициите си и като едно от най-сигурните имена в света не електронните плащания и пазаруването през интернет.
Оценява се на: 69.4%
Промяна от 2012 г.: -6%
Компанията е винаги в топ 10.
В развитите държави пушенето е ограничено от закони, но в развиващите се не е, така че производителите на цигари се насочват натам.
Оценява се на: 69.8 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: -9%
Спадът от 9% не е особено страшен за компанията.
Минус при нея е, че бизнесът е силно обвързан с компютрите. Фирмата навлезе в мобилния сектор със Surface, а през 2012 година претърпя голямо ребрандиране.
Оценява се на: 75.5 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: +10%
Още една компания, чиито ръст се дължи на увеличаващото потребление на мобилни продукти в САЩ.
Оценява се на: 78.4 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: +6%
Това, с което компанията впечатлява е, че винаги въвежда иновации. Хората си казват, че консумацията на безалкохолни напитки намалява, но Coca-Cola успява да отбележи ръст. Тази година те представиха машини, които дават възможност на клиентите само да си забъркват питиетата и да си правят собствена комбинация.
Оценява се на: 90.3 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: -5%
Компанията се опитва да бъде по-здравословна – въведе в менюто си храни с парчета ябълка, овесени ядки и др. Тя печели и на пазара на кафени напитки.
Оценява се на: 112.5 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: -3%
При стойност 112.5 млрд. долара, спадът от 5% не е тревожен.
Оценява се на: 113.7%
Промяна от 2012 г.: +5%
Компанията убеди всички, че не е просто една търсачка.
Услугите им като карти, поща, пазаруване и др. днес са неразделна част от живота на хората.
Оценява се на: 185 млрд. долара
Промяна от 2012 г.: +1%
Въпреки лоши анализи от Уолстрийт и критиките на медиите към Тим Кук, Apple задържа първото място, като убедително води пред останалите.
В последните 8 години, стойността на компанията нараства с 1 045%, като по този показател тя изостава само след Subway, които имат феноменалния ръст от 5 145% (макар и да не са в топ 20).