Компании за луксозни стоки купуват крокодилски ферми и кожарски работилници в опит да имат по-голям контрол над доставките на екзотични и други видове първокачествени кожи на фона на нарастващото търсене на луксозни дамски чанти.

Суровините и петролаътможе да са стратегически материали за повечето индустрии, но за производителите на луксозни стоки това са висококачествените кожи, съобщава FT.

Hermès, LVMH и PPR, която е собственик на марката Gucci, направиха подобни придобивания в последните години. През март PPR придоби контрол над France Croco, базирана в Нормандия кожарска работилница, която доставя и обработва крокодилски кожи.

За направата на една дамска чанта е необходима кожата на до три крокодила според Hermès. Компанията за луксозни стоки, известна с чантите си Kelly и Birkin, е придобила крокодилски ферми Кеърнс, Австралия и Луизиана, САЩ през последните шест месеца.

През 2011 г. най-голямата компания за луксозни стоки в света по продажби LVMH придоби мажоритарен дял в сингапурската ферма за крокодили Heng Long. "Не искаме да попадаме в ситуация на недостиг на материали“, заяви миналия месец пред акционерите председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно.

PPR, която сменя името си на Kering, също проучва различни начини да подобрява доставките си на питонска кожа, защото влечугото попада под закрилата на закона.

Тенденцията към придобиване на доставчиците се простира отвъд екзотичните кожи и стига и до най-добрите телешки кожи. През януари Hermès купиха дългогодишния си доставчик на телешки кожи Tanneries d'Annonay в Южна Франция.