Великобритания вчера каза последно „Сбогом“ на бившия си министър-председател Маргарет Тачър, но пазарът все още усеща икономическото влияние на Желязната лейди, пише CNBC.

Като единствената дама в кабинета или на важни международни срещи, Тачър превърна дамската си чанта в запазена марка и в символично оръжие. Смъртта й доведе до скок в продажбите на предпочитаната от нея марка дамски чанти.

Продажбите на моделите чанти Bellini и Adagio от марката Launer, които бяха предпочитани от Тачър, скачат с над 50%, откакто тя почина.

Най-голям ръст в продажбите е отчетен сутринта преди погребението и вечерта в деня, в който беше обявено, че е починала.

Тачър получава първата си чанта Launer като подарък през 80-те години от главния изпълнителен директор на компанията Джералд Бодмър.

Не е изненадващо, че луксозните дамски чанти, носени от Тачър, са търсени. През 2011 г. чанта от марката Asprey, която Тачър е носила по време на срещата си през 1985 г. с президента на САЩ Роналд Рейгън, беше продадена на търг за 25 000 паунда (37 500 долара).