Осем от десет собственици на смартфони използват мобилните си устройства, докато пазаруват в магазини, за да изберат стока, сочи ново изследване на Google. Потребителите предпочитат допитване до „умните си телефони“ вместо консултация с продавачите в магазините, сочи още изследването.

„Хората правят с телефоните си неща, които никога не са правили преди“, коментира Адам Грънуайлд, ръководител на звеното за мобилен маркетинг на Google. “Бизнесите, които не са представени онлайн или се опитват да обезкуражат подобно потребителско поведение, със сигурност ще загубят“, допълва специалистът.

Потребителите използват телефоните си, за да сравняват цени или да откриват мнения за избрания от тях продукт. Смартфоните се използват още за намиране на промоции и купони за определена стока. Често мобилните устройства се ползват и за проверка на това дали други магазини от съответната верига предлагат определени продукти в други цветове и размери.

Все още много магазини и марки гледат на смартфоните като заплаха, защото с тях потребителите могат да информират останалите за цените и да търсят по-изгодни оферти според доклада на Google. Според специалистите обаче, този род магазини могат само да загубят клиенти за сметка на други, които са много по-отворени към новите потребителски практики.

Близо половината от потребителите, които използват смартфоните си в магазините, твърдят, че правят това повече от 15 минути, докато са в магазин. Потребителите възприемат устройствата си като актив за вземане на по-добре мотивирано решение за покупка. Особено с пълна сила важи това, когато се вземат решения за по-големи покупки.

В известна степен смартфоните започват да изместват служителите в магазините. Около един от трима пазаруващи предпочитат да намерят сами информацията, която ги интересува с мобилните си устройства, вместо да се допитат до консултант.