Според проучване на Gemius за рекламните активности в района на Централна и Източна Европа- видео рекламите са най-популярни в Украйна, Полша и Чехия.

Оказва се, че украинските рекламодатели са най-запалени по видео криейтивите. През анализирания период, три четвърти от показаните рекламни кампании са използвали този рекламен формат.

Значителен интерес по отношение на видео рекламите се забелязва също и на полския и чешкия интернет пазар, където видео форматите са използвани в една четвърт от всички онлайн активности през втората половина на 2012.

Тамаш Аш, специалист дигитална реклама от екипа на Gemius подчертава, че средно 10.6% от рекламните кампании в Централна и Източна Европа вече използват preroll формата, 9 процента използват видео формати, което показва значимостта на тези формати.

От друга страна, по-нисък дял на видео форматите се разглежда в кампаниите, провеждани в Румъния, Хърватска и България. Въпросните формати са най-малко популярни сред рекламодателите в Сърбия, Словения и Латвия.

Анализът разглежда всички рекламни кампании, които са били излъчвани или наблюдавани от Gemius в България, Хърватска, Чехия, Литва, Латвия, Полша, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения, Украйна и Унгария. Класацията включва данни за втората половина на 2012.

Profit.bg е една от малкото медии в страната, предлагаща подобни рекламни формати.