Пекин отложи с година първия полет на своя авиолайнер
Планираният за 2014 г. първи полет на самолета с капацитет 168 пасажери няма да може да бъде извършен, съобщава в. "Чайна дейли", като се позовава на анонимен представител на Търговската самолетна корпорация на Китай (COMAC). Това вероятно ще отложи и пускането в експлоатация на тези самолети, което беше предвидено да стане през 2016 г.
Най-вероятно е това да стане през 2018 или 2019 г.
Всъщност един от проблемите е, че на авиокомпаниите в Китай и чужбина ще е необходим срок между две и три години, за да бъдат сертифицирани новите машини като годни за летене според международните стандарти. В края на 2012 г. 15 компании, повечето китайски, изразиха готовност да закупят 380 от този вид машини.
Бурното икономическо развитие на Китай породи голямо търсене на самолети, тъй като нарасналите доходи на населението стимулира разрастването на авиотранспорта, съобщи БГНЕС. По оценки на Bieing през следващите две десетилетия Пекин ще се нуждае от нови 5 260 пътнически самолета.
С тази машина Поднебесната империя се надява да отправи предизвикателство към авиогиганти като Airbus и Bieing.
От COMAC казват, че машината ще има "китайски характеристики", но за ключови елементи включително двигателите, ще се разчита на чужда технология.