IDC: Големи данни – големи възможности
Обемът ли е единствената характеристика, когато говорим за Големи данни и колко големи са въможностите, които ни разкрива анализа на тези данни, са само част от темите, които ИТ професионалисти и бизнес практици ще дискутират на организираната за осма поредна година от IDC България конференция „Бизнес анализи и обработка на големи масиви от данни” на 19 септември в хотел „Хилтън”.
Според IDC, световна анализаторска компания за ИКТ технологии, Big Data е обобщеното название на цяла генерация от нови технологии и архитектури, създадени, за да решават ефективно задачи, като нарастването на обема и количеството на данни, увеличаване броя на източниците на информация и критичната необходимост от обработка на данни, чиято структура не е предварително известна и варира в широки граници.
„Големите данни представляват предизвикателство както за ИТ инфраструктурата на компаниите, знанията, зрелостта на процесите за обработка на данни, така и по отношение на избора на това кои данни и как да бъдат анализирани, за да носят нова стойност на организациите”, казва Нели Вачева, управител на IDC България.
„На тематичната ни конференция на 19 септември ще бъдат разгледани различни аспекти на промяната и бизнес казуси от SAS, Software Ag и Balkan Services, които са постигнали значителни конкурентни предимства”, допълва тя.
Изследване на IDC от 2012 г. сочи, че сред топ 3 на причините компаниите да внедряват технологии за големи данни са нуждата от анализ на оперативни данни, анализ на данни за поведението на потребителите online, анализ на транзакциите от системите за продажби. Следват ги анализът на данни, генерирани от машини и устройства и иновационни услуги.
По-специфични за BIG Data задачи обаче са такива, които позволяват да бъдат впрегнати в употреба нови източници на данни: социални мрежи, блогове, глас и видео и т.н. Примери за това са обработката на данни от социалните мрежи, за да се разбере връзката между отделните лица, семантичен анализ на текстове, управление на трафика и др.
Очаква се през 2015 г. пазарът на BIG Data решения да достигне 16.9 млрд. долара от 3.2 млрд. долара през 2010 г. като най-голям ръст се очаква при технологиите за съхранение на големи обеми от данни – 64%.