Алкохолните марки на хип-хоп звездите
Известните рапъри са доста добри бизнесмени. Много от тях имат собствени продуцентски компании, колекции дрехи, часовници, парфюми, алкохолни марки и какво ли още не.
Тук ще се спрем на алкохолните брандове на хип-хоп звездите и по-точно на най-успешните от тях:
5. Лудакрис - Conjure Cognac
Лудакрис разполага с нетно състояние от 65 млн. долара.
Той има свой собствен коняк - Conjure Cognac.
Вместо да рекламира някой алкохолен продукт, той е решил да прави свой собствен, заедно с компания Birkedal Hartmann Cognac и печели доста добре. Произвежда се във Франция.
Една бутилка от 750 мл струва 61.45 долара, а бутилка от 375 мл е с цена 20 долара.
4. Фарел Уилямс - Qream
Той има състояние от 77.5 млн. долара.
През 2011 година представи марката Qream. Той е съзрял ниша на пазара на ликьори и веднага се постарава да я заеме. Неговата напитка е ликьор, базиран на водката. Таргет групата са жените, но и доста мъже я харесват.
Напитката има два вкуса – ягода и праскова. Една бутилка струва 30 долара.
В началото се продават по 100 000 кашона от ликьора на година, но в последно време марката е в затруднение. Фарел смята, че компанията, която произвежда ликьора - Diageo прави лош маркетинг на продукта и дори заведен дело срещу тях. Те го рекламират като питие за клубове, а Фарел счита, че трябва да се рекламира като луксозен продукт.
3. Birdman - GT Vodka
Браян Уилямс е по-известен като Birdman. Той разполага със 150 млн. долара.
Има своя продуцентска компания Cash Money Records.
Марката GT Vodka е изцяло негова собственост.
Тя е дестилирана 6 пъти. Бутилка от 750 мл струва 29.99 долара и е много популярна сред известните личности.
2. Джей Зи
Джей Зи е един от вторият най-богат рапър в света с лично състояние от 475 млн. долара. Той е свързан с марките Ace of spades (шампанско) и D’Ussé (коняк), макар че не ги притежава изцяло.
На година се правят по едва 60 000 бутилки от шампанското, което струва 225 долара. Джей Зи прави по около 4 млн. долара на година само от него.
От 2012 година той си партнира с Bacardi, като промотира коняка
D’ussé. Пазарът на коняк се доминира от Courvoisier, Hennessy, Martell и Remy Martin, но Джей Зи се стреми да наложи марката сред младите хора. Бутилката струва 44.99 долара.
1. Пи Диди
Той е най-богатият рапър според списание Форбс. Разполага с 580 млн. долара.
От 2007 година работи в сътрудничество с Diageo по продукта Ciroc vodka. На година той получава 8-цифрена съма от нея. Ако марката бъде продадена делът на По Диди ще бъде 9-цифрен. Това е може би най-добрата сделка за промотиране на алкохолен продукт на знаменитост.
От 2007 година продажбите на водката са скочили със 700%.
Бутилка от 1.75 л струва 59.99 долара, а 750 мл струва 29.97 долара.