Още една година си отива и от Business Insider са направили преглед на най-големите провали в сферата на потребителските технологии за годината.

Интересно е да се види кои компании стават по-добри в ограничаването на слабите си продукти и кои не.

През тази година Google на практика няма провали, а Apple има само няколко малки грешки.

В сравнение с предходни години това е наистина добре. Google по-конкретно изглежда като много по-дисциплинирана и целенасочена компания от когато и да било.

От друга страна, някой и друг провал от време на време означава, че компаниите опитват нови неща. Не всичко ще има успех, но те трябва постоянно да изпробват нови неща.

Плановете за приемственост на шефското място в Microsoft

Има нещо странно около напускането на главния изпълнителен директор на компанията Стив Балмър. Той казва, че напуска по собствена воля, но въпреки съставя планове за радикална реорганизация на компанията само няколко седмици преди да обяви, че напуска.

От Microsoft не бяха готови с негов заместник и все още се опитват да намерят кой ще ръководи компанията.

Шлепът на Google

Google работеше по мистериозен шлеп в залива на Сан Франциско. Първоначално имаше спекулации, че това ще е плаваш център за съхранение на данни.

По-късно се появи информация, че може да е плаващ шоурум за очилата Google Glass. В момента изглежда обаче, че няма да е нищо, тъй като от Google не са успели да получат подходящите разрешителни за шлепа. Мултимилионният проект в момента се разследва.

iPhone 5C

Продажбите на евтиния смартфон на Apple - iPhone 5C, изглежда са по-слаби от очакваните. От няколко места се появи информация, че Apple намалява производството на 5C за сметка на iPhone 5S.

За дейността на Apple това е добре, но въпреки това е объркващо. Засега все още не става ясно защо Apple пусна 5C. Може би това ще стане ясно в бъдеще.

Атаката на телевизионната индустрия срещу Aereo

Aereo е нов начин човек да гледа телевизия. Услугата може да предава излъчваните канали на таблет и смартфон.

Големите телевизионни компании не са особено щастливи от този факт и се опитват чрез съдебни дела да изтрият компанията от лицето на земята. За момента тези дела не са направили нищо друго, освен да повишат вниманието към нея.

Рекламите за излъскване на имиджа на Apple

Apple пусна много сериозни реклами през тази година за това защо прави това, което прави. Рекламите бяха хит сред служителите на Apple и сред тези, които имат блогове, посветени на компанията. За нормалните хора обаче те бяха отблъскващи и безчувствени. Рекламите не издържаха много време.

Новото лого на Yahoo

Главният изпълнителен директор Мариса Майер е участвала лично в проектирането на новото лого, но може би е трябвало да стои настрана.

Стартъп компанията за разплащания Clinkle

Как една компанията, която дори още не е пуснала продукт, може да попадне в този списък на издънките? Като набере огромно финансиране, пусне превзето промоционално видео и след това уволни голяма част от служителите си. Всички, които са инвестирали в тази компанията, би трябвало да са нервни.

Редизайнът на Yahoo Mail

Потребителите наистина не харесват редизайна на пощата на Yahoo в стил Gmail. Yahoo премахна неща, които потребителите харесваха. Редизайнът беше лош, но по-лошото е, че услугата изчезваше от време на време, а реакция на Yahoo не бе от най-добрите.

HTC One

HTC One е страхотен телефон. Това дори може би е най-добрият телефон с Android на пазара. Въпреки това не се купува.

HTC, която преди време бе най-голямата компания, използваща Android за своите телефони, в момента има сериозни финансови проблеми. Смартфонът One трябваше да я спаси, но той не успя.

Таблетът Surface RT

Microsoft изгуби 900 млн. долара от проекта. Нужно ли е да се казва нещо повече?

BlackBerry 10

BlackBerry 10 най-накрая излезе през тази година и беше пълен провал. В резултат на това компанията прекара годината в търсене на купувач, на който да бъде продадена.

След това размисли и реши да спре продажбата. Главният изпълнителен директор бе отстранен, а компанията в момента е считана за отживелица.

Motorola Moto X

Moto X на Motorola е добър телефон, но се провали на пазара. Той почти не се купува, въпреки огромните маркетингови усилия от страна на Google/Motorola.

Не е ясно какво може да направи Motorola по въпроса, освен да продължи да подобрява продуктите си и да се надява, че потребителите ще се завърнат.

Приложението Poke на Facebook

В края на 2012 г. Facebook се опита да смаже Snapchat с приложението Poke, което беше клонинг на Snapchat. Никой обаче не го използваше.

След това Facebook се опита да купи Snapchat, но от Snapchat отхвърлиха оферта на стойност 1 млрд. долара. След това се смята, че са отхвърлили и оферта за 3 млрд. долара, което не говори добре за могъщата Facebook.

Facebook Home

Facebook Home трябваше да бъде големият опит на Facebook да превземе Android. Home на практика функционира като серия от приложения, които позиционират платформата на Facebook на хоум скрийна на мобилното устройство на потребителя.

Когато бе пусната, се очакваше да бъде толкова успешно, че Google може да го блокира. От Google обаче нямаше за какво да се притесняват. Home беше пълен провал и никой не го използваше.

От Facebook в момента преосмислят нещата и може би ще излязат с по-добра версия на продукта през следващата година.