Въпреки че страната ни оглави класацията по най-качествен интернет в света, за съжаление родните компании са в дъното на класацията в ЕС по ползване на интернет каналите за бизнес.

Едва 47% от компаниите с поне 10 души персонал в страната ни имат интернет сайт, като с по-малко присъствие в глобалната мрежа се отличава единствено Румъния – където 42% от компаниите имат сайт.

За сравнение около три четвърти от компаниите в ЕС с 10 или повече служители имат собствен сайт през тази година, което е с шест процентни пункта повече от 2010 година.

Налице е и тенденция на промяна на присъствието в интернет от статични сайтове към социалните мрежи и мобилни приложения.

В 28-те страни членки на ЕС около 30% от компаниите присъстват поне в една социална медия, макар че едва 8% от компаниите имат официална политика за ползване на социалните медии.

Най-голям дял от компаниите със собствени сайтове е във Финландия, където присъствие имат 94% от всички компании с повече от 10 души персонал, следвани от Дания с 92% и Швеция с 89%.

Използването на социалните медии варира от 15% в Латвия до 55% в Малта.

У нас ползването на социалните медии от компаниите е малко над средното за ЕС – при ниво от 31%. Едва 6% от родните компании обаче имат формална политика за ползването на поне една социална медия, или под средното за ЕС.