Когато търсите работа в дадена сфера, имате две възможности: името ви да говори за вас като за професионалист с високи качества или вие трябва да направите така, че името ви да се запомни.

Нека видим пет млади професионалисти, чиито имена през тази година влязоха в новините, благодарение на оригиналните им идеи как да представят пред потенциалните работодатели своето
CV:


Испанец изпя своето CV в метрото

Младият уволнен испански журналист Енцо Вискайно реши да се разходи из вагоните на метрото, напявайки куплети от своето резюме с надеждата, че ще заинтересува потенциални работодатели. „Имам магистърска степен по журналистика. Аз съм крал на Word, Excel и Powerpoint. Аз разбирам от Photoshop“, пее Енцо сред тълпата пътници. По думите на младежа, веднага след като негово видео попадна в YouTube, той бил засипан с предложения за работа.

Да се продадеш в Amazon

В търсене на работа, едва ли са много тези, които се насочват към нестандартен тип мрежи. 28-годишният Филип Дюбос представи автобиографията си в Amazon под формата на продукт. Младият французин обясни, че идеята да качи автобиографията си сред хиляди подобни в сайт за търсене на работа просто го убивала. Така му хрумнало, че страницата на Amazon е изключително подходяща: има място за снимка, заглавие, описание, списъци. Дюбос отбелязва, че само за осем дни имал 1 млн. уникални посетители, събрал 33 000 лайка във Facebook и хиляди в Tweets и получил над 150 предложения за работа.

Вижте още: 14 неща, които биха ви питали Google и Dell на интервю за работа

CV под формата на безплатно приложение

Търсейки си работа в областта на маркетинга и комуникациите, Емили Дюмаре имаше добра идея да покаже своите умения във видео CV от 60 секунди. Оригиналността? За целта тя създаде PowToon, безплатно приложение за монтаж на видео. Решение, което безспорно привлича вниманието.

CV върху бутилка вино

Саймън Матю избра най-семплата и неочаквана възможност да представи своята автобиография. Специалист по виноделие, той представи своето CV пред желания работодател под формата на бутилка вино. Младият специалист не бе забравил нищо – печатът, корковата тапа, етикетът, годината на производство и съставът.

CV като играта Super Mario
Графичният дизайнер Роби Леонарди, който има стаж за Fox News и AOL, реши да представи автобиографията си под формата на интерактивен анимиран сайт, в който самият Ленарди е представен като Супер Марио. На различните нива на играта се представя нова и нова информация за професионалните качества на Леонарди, неговите умения и интереси.