"Икономисахме около 8 млн. лв. заради меката зима, а спестените пари ще отидат за ремонт на пътища през пролетта". Това заяви председателят на агенция "Пътна инфраструктура" инж. Стефан Чайков, предадеБГНЕС.

Инж. Чайков съобщи, че спрямо 2012г., за месец ноември са икономисани 1. 5 млн. лв., а за декември - около 2 млн. лв. 5 млн. лв. бяха и икономисаните средства заради отложеното въвеждане на зимната пътна обстановка.

"Комуникацията е добра и благодарение на нея осигурихме нормално пътуване по време на празниците, както и добра работа при снеговалежите", заяви инж. Чайков и подчерта, че 2013 г. е приключила без нито 1 лв. задължение към пътностроителните фирми, а задълженията на АПИ са намалели общо с 53%.

Председателят на АПИ очерта и бъдещите проекти, по които се работи. "Очаква се до началото на април да започне строежът на Северната скоростна тангента на Околовръстния път на столицата, а това е от изключително значение , защото тангентата осигурява връзката между няколко магистрали. Дължината й е 16.5 км, от които 7 км са съоръжения, а срокът за строителството е до есента на 2015г.", каза още инж. Чайков и продължи: "Очаква се Западната дъга да бъде одобрена от ЕК в сравнително кратки срокове, а първият участък се изгражда в момента. По втория се обжалва прекратяването на процедурата, а до края на януари трябва да бъде пуснато движението по друг важен проект - Кърджали – Подкова. Забавянето по него се дължи на хидрогеоложки промени".

Инж. Чайков каза, че строителството на Лот 2 на АМ "Струма" се изгражда по график, а по Лот 4 строителните работи също продължават, но той няма да бъде завършен в срок поради проблеми с допълнителни инженерни мрежи. Срокът ще бъде удължен с 90 дни и лотът ще бъде пуснат към края на месец юли. Все още има и незавършени отчуждения.

Според инж. Чайков по АМ "Марица" има забавяне на Лот 1 и се подготвя актуализирана работна програма как да бъде наваксано забавянето, по Лот 2 има внесено искане за удължаване на срока, но причините затова са 2 високоволтови далекопровода и 2 газопровода, при които процедурите не са завършени. Възникнал е и проблем с язовир до с. Крепост, който наводнява земното тяло на магистралата, а строежът на обходите на Враца, Монтана и Габрово върви по график. "Продължава и работата по ОП "Регионално развитие", както и по програмата "Транзитни пътища 5", а новите договори за текущ ремонт се обсъждат. Новото в тях е, че ще се плаща по-малко на фирмите за дежурства", каза още инж. Чайков и допълни, че бюджетът на АПИ за 2014 г. е около 192 млн. лв.