Неотдавнашното изтичане на данните на 70 млн. клиенти на американската търговска верига „Таргер” за пореден път постави въпроса за това, как компаниите могат да намалят потенциалните загуби от хакерски набези.

Сега само една трета от американските компании имат застраховка от кибератаки, а бъдещото развитие на сектора е спирано от високите цени на полиците, отбелязва анализатори, цитирани от РБК Daily и Фокус .

В САЩ около 31% от компаниите имат застраховка от кибератаки. Въпреки това секторът активно се развива. Застрахователната компания AIG е пресметнала, че за миналата година продажбите на тези застраховки са се покачили с 30%.

В момента в САЩ има около 30 компании предлагащи застраховки от кибератаки, а в Европа са под десет. Общият размер на застрахователните премии в сектора възлиза на 1.6 млрд. долара за миналата година.