Instagram е идеална социална мрежа за модните марки, защото за тях фотографията е най-важното изразно средство.

Всички луксозни марки в бранша са представени в Instragram и се стараят редовно да обновяват съдържанието си там. Публикациите често са свързани със знаменитости, луксозни яхти, екзотични държави, елегантни бижута.

Виж още: Топ 10 на модните дизайнери от последния век

Проучване установява, че 93% от 249 луксозни марки са представени в мрежата.

Вижте кои 10 марки привличат най-много внимание в Instagram:

10. Valentino: 641 828 последователи, 878 839 хаштага

Компанията е основана през 1962 година във Флоренция от Валентино Гаравани. Известна е предимно с официалните дамски рокли.

Компанията е на 44-то място по брой фенове в Instagram и на 10-то сред модните марки.

9. Ralph Lauren: 681 690 последователи, 776 916 хаштага

В Instagram марката рекламира не само дрехи, а начин на живот – повечето снимки са на красиви локации с палми, яхти и т.н.

8. Versace: 573 799 последователи, 1 142 193 хаштага

Компанията е основана през 1971 година в Милано от Джани Версаче.

Много от снимките в Instagram са на Донатела Версаче, присъстват и знаменитости като Лейди Гага и др.

7. Marc Jacobs: 1 165 237 последователи, 952 043 хаштага

Марк Джейкъбс е бил креативен директор в Louis Vuitton 6 години преди да създаде своята собствена марка.

Днес има над 200 магазина в 80 държави.

6. Louboutin: 2 331 725 последователи, 699 612 хаштага

Френската компания е може би най-елитната марка за луксозни обувки в света в момента.

Виж още: Топ 10 модела на Christian Louboutin

{{Page}}

5. Prada: 625 094 последователи, 2 523 183 хаштага

Компанията е основана през 1913 година. През 1919 година стават официален дизайнер на кралското семейство на Италия.

Те не пускат публикации всеки ден, но въпреки това са много популярни в мрежата.

4. Burberry: 1 337 917 последователи, 1 258 416 хаштага

Британската марка е основана през 1856 година от 21-годишният Томас Бърбъри. През 1880 година той разработва водоустойчива материя за връхни дрехи и така се раждат първите шлифери на марката. Днес те се продават на цени между 2 000 и 5 000 долара.

3. Louis Vuitton: 1 517 443 последователи, 2 086 511 хаштага

Компанията е основана през 1854 година. В началото правят само квадратни куфари.

Днес компанията прави чанри, дрехи, слънчеви очила и какво ли още не.

2. Michael Kors: 1 908 916 последователи, 1 955 196 хаштага

Дизайнерът е базиран в Ню Йорк. Корс е един от най-новите милиардери в списъка на Форбс. Интересен факт е, че първата реклама, появила се в сайта Instagram е на Michael Kors.

1. Gucci: 1 273 815 последователи, 2 755 865 хаштага

Марката е основана през 1921 година във Флоренция. Тя е любима на звездите, които всеки ден биват снимани с дреха или аксесоар на Gucci. Акаунтът в Instagram публикува често снимки на холивудски звезди с техни продукти.