Никой не спори, че компанията, която направи име от монтирането на камери с висока резолюция на главите на хората, преди те да скачат от скали с парашут, е готино.

Готино и солидна инвестиция за в бъдеще обаче са две различни неща, пише CNBC.

Вчера GoPro е подала заявление за първично публично предлагане на акции (IPO) в САЩ, като се очаква да набере 100 млн. долара.

Преди предлагането няма много конкретни финансови данни за компанията. Заявлението на GoPro попада под правилата, които позволяват на компании с приходи под 1 млрд. долара да оповестяват минимално количество данни.

Основателят на GoPro Ник Удман, който вече е милиардер, е заявявал, че приходите на GoPro са се удвоявали всяка година, откакто малките камери на компанията излязоха на пазара през 2004 г.

Вижте още: Как сърфист стана милиардер, благодарение на камерите GoPro?

Според Удман приходите са надхвърлили 500 млн. долара през 2012 г.

Подадени вчера документи потвърждават това и разкриват приходи в размер на близо 986 млн. долара за 2013 г. и 236 млн. долара за първото тримесечие на тази година. Компанията е на печалба всяка година от 2011 г. насам, в това число над 60 млн. долара положителен резултат за 2013 г.

GoPro се отъждествява с пазара на екшън камери, на който доминира с 54-процентен дял, според International Data Corp. Този пазар пък се разрaства неимоверно бързо, отбелязвайки ръст от близо 70% само през миналата година.

Въпреки тези окуражаващи данни, анализаторът в IDC Крис Чут твърди, че пред GoPro ще има и проблеми. Компанията на Уудман трябва да привлече като клиенти повече от заклетите сърфисти и и почитателите на екстремните ски или пазарът й като цяло ще бъде прекалено малък.

Наскоро Удман заяви пред New York Times, че иска да превърне GoPro в диверсифицирана медийна компания. Търсенето за съдържанието на GoPro определено е налице.

Според Google видеата, заснети с GoPro, са привлекли над 470 млн. зрители на YouTube, а абонатите на канала на GoPro в YouTube са над 1.8 млн. долара.

GoPro вече си партнира с Virgin America и има договор с Microsoft за канала на GoPro в Xbox360 и за нов канал, който ще бъде пуснат това лято в Xbox One.

Няма спор, че GoPro ще предложи акции на борсата в скоро време, а очакванията на анализаторите са положителни. Камерите на GoPro се продават като топъл хляб, особено в световен мащаб и в страни, където екстремните спортове са много популярни.

Едно от най-интересните неща, за които ще следят инвеститорите, е това колко пари генерират отношенията на GoPro с YouTube, както и каква е стратегията на GoPro да диверсифицира приходите си с нови преносими камери и други устройства и колко бързо компанията планира да инвестира в стратегията си да осигури достъп на своите видеа до най-различни платформи.