Водещите застрахователни компании в страната ще работят с удължено работно време, а срокът за подаване на заявления ще се увеличи в някой случай и до 30 дни, показва справка на Profit.bg

От ДЗИ Общо застраховане съобщиха, че се въвежда извънредно работно време в пунктовете за щети, като те ще работят и през уикенда до 16.30 часа.

Удължава се срокът за деклариране на застрахователни претенции – от предвидените 5 на 25 дни. От компанията също така планират да въведат олекотена процедура при предоставяне на необходимите документи.

От Армеец информираха, че срокът за подаване на заявления ще е 15, а не както досега 7 дни.

Вижте още: Най-екстремните метеорологични събития в света

Формуляр Уведомление за щета може да бъде изтеглен от сайта на дружеството, секцията „Помощ при щета“.

Необходимо е да се представи документ за собственост на увреденото имущество (за пострадалите автомобили - регистрационен талон). Допълнителна информация и съдействие клиентите на дружеството могат да получат от денонощният контактен център на телефон 0700 1 39 39.

От Лев Инс съобщиха, че претенции ще се приемат и през почивните дни.

При желание на клиента обезщетения ще могат да се изплащат и по експертна оценка по метода „Бърза писта” в рамките на деня, в който е заведена щетата.

Подаването на щети в Булстрад Виена Иншурънс Груп ще се осъществява до 31 юли 2014 г.

За щети с малък материален интерес – счупени стъкла, е въведена облекчена процедура за регистрация и оценка на щетите без извършване на оглед, като за целта ще се ползва предоставен от клиента снимков материал и размери на повредените остъклени части.

При Бул Инс работното време на ликвидационните офиси е удължено до 20 часа, като същите ще работят и в почивните дни.

Срокът за завеждане на щети се удължава на две седмици, а мобилните групи на компанията са с увеличен брой.

Бележка от метереологичната служба няма да е необходима, информират от Бул Инс.

Срокът за регистрация на щети в Алианц България пък ще е 30 дни, вместо настоящите 7 дни, заявиха оттам.

Ще бъде създадена организация за ускорени огледи и оценки на щети, казаха още от застрахователната компания.

Служителите на Евроинс няма да изискват документи от пострадалите, удостоверяващи щетите от бедствието издадени от компетентните органи. Щетите ще могат да се предявят в 30 дневен срок от датата на настъпване на събитието.

Центровете на компанията ще работят до 20 часа в дните до петък (11 юли), а в събота – от 9 до 18 часа.

Застрахователна компания УНИКА също въведе удължено работно време до 19:00 ч. на Центъра за огледи на ул. „Самоков" № 60 до петък включително.

Откриват се още две извънредни точки за огледи в офисите на УНИКА, намиращи се на ул. „Юнак" № 11-13 и на ул. „Искър" №8 в София, които ще работят също с удължено работно време до 19:00 часа до края на тази седмица.

Срокът за деклариране на претенциите към ЗК „УНИКА“ АД, които са вследствие на градушката в град София, се удължава до края на месец юли. За тези претенции „УНИКА“ АД няма да изисква документ от Националния институт по метеорология и хидрология.

На националния номер за клиенти на УНИКА 0700 111 50 може да се получи пълна информация и съдействие за регистриране на претенции за обезщетения. Клиентите могат да регистрират претенция най-бързо, като попълнят онлайн форма за уведомление на сайта на компанията в секция „Обслужване“.

Претенции по застраховки за недвижимо имущество, свързани с повредени стъклопакети, ще бъдат обработвани експресно срещу предоставяне на снимки и описание на увреждането.