7 грешки, които не бива да допускате на работното място
Ако искате да сте успешен служител, задължително трябва да избягвате няколко досадни грешки, които могат да ви костват работата.
Разтакаването е точка номер едно в класацията на най-неудачните неща за вършене на работното място. Освен това има много други стилове поведение, които не се толерират в офиса.
Ако искате да ви възприемат като сериозен служител, трябва да се придържате към правилата на етикет на работното място и да избягвате държание, което възмущава или дразни колегите ви.
1. Клюки
Сократ е казал: "Силните умове обсъждат идеи, нормалните умове обсъждат събития, слабите умове обсъждат хората."
Клюкарстването е непростимо действие, без значение къде се намирате. По-добре е да избягвате да обсъждате колегите си, освен ако не искате да загубите работата си.
Не забравяйте, че отивате на работа с една-единствена цел - да работите. Можете да обсъждате личния живот на вашия колега някой друг път, ако е необходимо.
На работното си място обаче вие трябва да покажете най-вече професионализъм.
2. Липса на мотивация
Липсата на мотивация може да навреди на производителността, намалява сътрудничеството между хората и увеличава грешките.
Ако не показвате ентусиазъм спрямо своите задължения, вашите колеги ще загубят желание да си сътрудничат с вас.
Освен това шефовете не толерират подобно поведение и ще си потърсят служители с по-висока мотивация.
3. Конфликти
Хората, които работят заедно, могат да имат различия в мненията и разбиранията, което обикновено води до конфликти.
Когато сте изправени пред личностни сблъсъци, трябва да прибегнете до разумни действия, за да се намали честотата на конфликтите и на потенциалните вреди, които те могат да нанесат.
Един от най-добрите и най-ефективни начини за разрешаване на конфликти е да се търси приемлив компромис.
Трябва да останем спокойни и да направим всичко възможно за решаване на конфликта, чак след което да прибегнем до помощта на висшестоящ.
4. Нарушаване на дрескода
Всяка компания изисква от своите служители да следват определен дрескод. Вие сте сред щастливците, ако ви е позволено да ходите на работа небрежно облечени.
Трябва да се има предвид обаче, че дълбоко изрязани деколтета, впити дрехи и къси поли и панталони са лоша идея във всеки офис.
Този начин на обличане може да ви натовари с отрицателна репутация сред колегите. Няма значение, ако гардеробът ви е ограничен, просто се уверете, че винаги е подходящ.
5. „Това не е моя отговорност"
Когато шефът ми се обърне към вас с инцидентно искане да помогнете със задачи, които не са част от длъжностната ви характеристика, можете или да се съгласите, или да отговорите: "Това не е моя работа."
Ако искате да получите повишение, тогава със сигурност трябва да се съгласите. В бъдеще може да се наложи вашите колеги по същия начин да ви спасят от прекомерно натоварване, като поемат част от работата ви.
6. Не сте отборен играч
Ако искате да сте успешен служител, трябва да имате уменията да работите заедно с колегите си и да бъдате ценна част от екипа.
7. Мръсни шеги и флиртове
Със сигурност чувството за хумор и смехът в офиса могат да намалят стреса. Но се опитайте да запазите мръсните шеги и някои видове флиртове за свободното време извън офиса.
Понякога лошото чувство за хумор може да отчужди колегите ви и да създаде враждебна работна среда.