Интересът на Amazon към света на видеоигрите се засили още повече, след като вчера компанията придоби срещу 970 млн. долара платформата за стрийминг Twitch Interactive.

Сделката, която дойде изневиделица, след като месеци наред имаше непотвърдени данни, че подразделението на Google YouTube се кани да купи компанията, ще даде на Amazon изключително популярно подразделение за видео стрийминг, което всъщност дори може да се конкурира с YouTube.

Сделката също така е продължение на усилията на Amazon да се сдобие със значителна роля в игралната индустрия.

Twitch, която е основана през юни 2011 г., започна да набира сериозна популярност през миналия ноември, благодарение отчасти на партньорствата си с Xbox One на Microsoft и PlayStation 4 на Sony, които позволяват на собствениците на двете игрални конзоли да предават на живо онлайн, докато играят.

Платформата може да се похвали с над 55 милиона уникални потребители всеки месец и над 1 млн. излъчвания. Посетители също така прекарват средно по 106 минути на ден в нея.

Общият брой на месечните гледания надхвърля 15 млрд. минути през юли. Иначе казано, Twitch е мястото в интернет, където да се гледат и излъчват игри в реално време.