Electrolux AB е постигнала споразумение за придобиване на подразделението за домакински електроуреди на General Electric Co. за 3.3 млрд. долара в брой, с което ще добави към портфейла си марки като Hotpoint и GE Monogram.

Шведската компания планира да емитира права за закупуването на акции, с което да финансира около 25% от сделката. Electrolux ще продължи да използва марката GE Appliances съгласно “споразумение със срок няколко десетилетия,” е заявил говорителят на GE Сет Мартин.

Придобиването ще засили позициите на Electrolux в САЩ, където е най-големият й пазар. Electrolux и GE изостават зад Whirlpool Corp., която е най-голямата компания за домакински електроуреди в САЩ.

Акциите на Electrolux поскъпнаха със 7%, до 200.6 шведски крони, след излизането на новината.

Подразделението за домакински електроуреди помогна на GE да стане популярна сред домакинствата, след като пусна първия си тостер през 1905 г.

Продажбата, която идва след един неуспешен опит през 2008 г., е продължение на усилията на главния изпълнителен директор на GE Джефри Имелт за преструктурирането на компанията около промишлените й подразделения, които имат по-висок марж на печалба.

Сделката ще генерира печалба след облагане с данъци в размер на 5-7 цента на акция, според GE, която е инвестирала 1 млрд. долара в базираното в Луивил, Кентъки подразделение за домакински електроуреди от началото на световната финансова криза.

Подразделението, в което работят около 12 000 души, има 5.7 млрд. долара продажби за миналата година, или 4% от общите приходи на GE.

Electrolux, чиято северноамериканска централа се намира в Шарлът, Северна Каролина, генерира 31.9 млрд. долара (4.5 млрд. долара) продажби в Северна Америка през миналата година, които съставляват близо 30% от глобалните й приходи. Компанията обяви, че очаква продажбите й в САЩ да нараснат с 4% тази година.