Пет правила за успеха за интровертни хора
Повечето работни места са истински кошмар за интровертните хора. От офисите с отворен план, през корпоративната култура за сътрудничество до безкрайните срещи и екипни проекти - става доста ясно, че работното място в съвременния свят е проектирано за екстроверти.
Ако сте интровертен тип, ще ви е нужно малко креативно мислене, за да оставите своя отпечатък на работното място, пише payscale.com.
1. Придържайте се към силните си страни.
Интровертите често имат добра концентрация, дисциплина и способност да работят без надзор. Това са ценни качества и те пасват добре на определен вид кариери, но не и на други.
Например, можете никога да не намерите пълно щастие на работа, свързана с продажби, но можете незабавно да се почувствате щастливи на работа като мениджър в социални медии, архивист или филмов редактор.
2. Придобийте уменията, от които имате нужда.
Всеки човек в днешната работна среда трябва да се научи как работи в екипи, да си сътрудничи и да общува с другите. Не превръщайте това, че сте интроверт, в извинения за това да не придобиете уменията, които ще помогнат на кариерата ви.
3. Оставайте насаме със себе си.
От друга страна, ако сте интроверт, който не се срамува, не пренебрегвайте това да отделяте време за възстановяване от социалните контакти.
Само защото харесвате хората и можете да работите добре с останалите, това не означава, че нямате нужда да оставате насаме със себе си. Интроверт не е еднозначно на социално неприспособим човек.
4. Бъдете добър слушател.
Не обичате да говорите много? Няма проблем. Повечето хора са щастливи да запълват времето по време на коктейли, на нетуъркинг събитие или дори по време на сутрешните срещи.
Това, което е рядкост, са хората, които наистина слушат. Ако имате умения в тази област, можете да си създавате връзки и да синтезирате информация по-добре от цяла група плямпала.
5. Не забравяйте, че всеки има какво да предложи.
Компаниите имат нужда както интроверти, така и от екстроверти, за да успяват. Не подценявайте нито себе си, нито колегата си, който предпочита да работи в екип вместо сам.