9 от най-невероятните микроколи
Микроколи се произвеждат още от 1940 г. Това са възможно най-малките коли, които съществуват.
Разцветът на този тип автомобили е в средата до края на 1950 г., когато след Втората световна война Европа търси решения за мобилност.
Mini и Fiat 500 може да са най-разпознаваемите сред тези машини, но следващите десет са най-необичайните микроколи от тази епоха:
Peel P50
Това е кола с три гуми, която е произвеждана от Peel Engineering Company между 1962-1965 г. В момента тя държи рекорда за най-малкия автомобил в производство.
BMW Isetta
BMW Isetta е сред най-емблематичните микроколи, но не е разработена от немски автомобилен производител.
Хладилният магнат Ренцо Ривола видял възможност за създаване на малък икономичен автомобил и патентовал Isetta.
Messerschmitt KR200
Messerschmitt KR200, или Kabinenroller (Cabin Scooter), е триколесна кола, проектирана от самолетен инженер. Тя се произвежда в завода на германския самолетостроител Messerschmitt от 1955 до 1964 г.
Вижте още: Най-бързите автомобили, разрешени за движение по улиците
Scootacar
Scootacar е британски триколка, създадена от компания, която се занимава с производството на жп локомотиви между 1957 и 1964 г.
Paul Vallée
Построена от богат индустриалец, чието име носи, от микроколата са създадени едва 200 броя.
Autonacional Biscúter 100
Колата е с произход Франция в края на 1940-те. Тя е проектирана от Габриел Войсин, който е автомобилен дизайнер.
1951 Reyonnah
Прототипът е показан в Париж през 1950 г.
Daihatsu Bee
Въпреки че Daihatsu произвежда моторизирани триколки за превоз на товари от 1930 г., а представя и малка кола за военна употреба през 1937 г., „Пчелата“ е първият лек автомобил на компанията, построен за продажба на широката общественост.
Колата е на пазара от октомври 1951 г., малко преди компанията променя името си от Hatsudoki Seizo Co на Daihatsu.
1955 Inter 175A Berline
Тя е построена от националното авиационно общество на Северна Франция.