Yahoo и Mozilla обявиха, че са сключили петгодишен договор, съгласно който Yahoo става търсачката по подразбиране на интернет браузъра Firefox в САЩ, измествайки Google от тази позиция.

Сделката, която включва мобилно и десктоп търсене, ще влезе в сила, когато тръгне най-новата версия на Firefox през декември.

"В Yahoo вярваме дълбоко в търсенето – това е област на инвестиции, възможности и растеж за нас," се казва в изявление на главния изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер.

"Това партньорство ни помага да увеличим обхвата си при търсенето и ни дава възможност да работим в тясно сътрудничество в Mozilla за намирането на по-всеобхватни иновации в търсенето, комуникациите и дигиталното съдържание."

Засега не става ясно как сделката ще засегне настоящото споразумение с Microsoft, чиято търсачка Bing използват от Yahoo за онлайн търсенето.

Миналия месец Firefox е контролирала 10.4% от пазара на браузъри при настолните компютри, смартфоните и таблетите, според StatCounter. Браузърът Chrome на Google е бил лидер с 33.5% дял от пазара.

След като набра сериозна сума от IPO-то на Alibaba, Yahoo в момента търси компании за придобиване. Наскоро Yahoo подписа сделка за 640 млн. долара за видео реклами от BrightRoll.