Щепан Попелка, главен оперативен директор на Провидент Файненшъл България, се съгласи да даде интервю за Profit.bg. Вижте какво сподели той:

Какви бяха големите предизвикателства за небанковия финансов сектор през 2014 г.?

Отминаващата 2014 година със сигурност ще бъде запомнена от небанковите финансови институции със серията от законодателни промени в Закона за потребителския кредит.

Една от най-важните промени несъмнено е налагането на таван от 50% на годишния процент на разходите (ГПР) и увеличаването на капиталовите изисквания към небанковите финансови институции до 1 милион лева.

Провидент подкрепя законодателните инициативи, които имат за цел да подобрят функционирането на пазара на малки потребителски кредити в България. Ние приветстваме регулации, които оставят на пазара компаниите, които имат дългосрочна стратегия и перспектива, спазват определени етични стандарти и са коректни към клиентите си.

Това е добре и за клиентите, които получават по-добро обслужване от компании със стабилни и етични политики.

През първата си година на пазара тук бяхме изправени пред много предизвикателства, но се справихме с тях и вярваме, че можем да постигнем добри резултати.

Как ще определите отминаващата 2014 г. конкретно за Провидент Файненшъл България – какви са успехите и поуките?

Като един от „най-младите“ участници на българския пазар за малки кредити, Провидент стана свидетел на една доста динамична и пъстра 2014 година. Въпреки че сме в България от малко повече от година, нашият 130-годишен модел, заедно с опита и уменията на нашия екип, както и финансовия ресурс бяха важните фактори да изградим позицията си на пазара за малки кредити, като предлагаме лесни, прозрачни и персонализирани финансови решения.

Нашите инвестиции за тази година възлизат на повече 12 милиона лева, а в момента имаме офиси в общо 9 града - София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Русе, Шумен и Плевен, както и кредитно обслужване в общо 19 населени места в страната.

Освен това, тази година Провидент България стартира и инициативата си за финансова грамотност, част от която е сайтът www.semeinifinansi.bg, който дава полезни съвети на потребителите как да управляват личните си финанси.

Повишаването на финансовата грамотност на потребителите е кауза, която Провидент развива на всички пазари, на които оперира, за да помогне на потребителите да могат да правят информиран избор.

Какви са очакванията и плановете ви за следващата година?

През 2015 г. Провидент ще продължи развитието си в България по етичен и прозрачен начин и ще продължи да инвестира в каузи като подобряването на финансовата грамотност на населението.

Искаме да покажем как една компания може да бъде успешна, да изгражда стабилно пазарния си дял, като същевременно гради устойчив и етичен бизнес, акцентира върху нуждите на потребителите, отговаря на най-високите стандарти при обслужването на клиенти и спазва изцяло всички законови изисквания.