7 начина да балансирате по-добре кариера и личен живот през 2015
Подобряването на баланса между кариерата и личния живот е от жизнена важност за максималното преживяване и наслада и от двете. Според проучване, 39% от заболяванията на служителите през 2013-2014 година са предизвикани от работен стрес, депресия и раздразнителност.
Можете да предприете стъпки, за да намалите процента тази година. Представяме ви седем начина, по които да постигнете максимален баланс през новата 2015 година.
1. Наслаждавайте се на малките неща.
За да поддържате баланса, трябва да цените две неща: работата и живота си. Може да се поглезите още в понеделник сутрин с любима топла напитка и така да стартирате една нова прекрасна работна седмица, нали така?
Не е необходимо да свързвате удоволствията и почивката само с края на работния ден в петък. Още във вторник организирайте излизане с приятел – отидете на театър или пък се съберете и дружно опитайте новите коктейли в местния бар.
2. Управлявайте добре времето в офиса.
Хелън Тейлър, началник на отдел Човешки ресурси в Instant Group, предлага да „практикуваме добро управление на времето и задължително да отделяме време за почивка и презареждане.
Използвайте част от времето, за да направите крачка назад и да пренаредите мислите си. Това може да ви помогне в успешното управление на времето и е ключов момент в постигането на баланс между кариерата и живота.
3. Знайте кога трябва да спрете.
Винаги ще има нещо за вършене. Винаги ще има обаждане, което да направите, или пък клиент, на когото да помогнете. Когато започнете да измествате края на работния си ден с по час-два напред, балансът започва да се губи.
Едва в момента, в който се почувствате претоварени, ще разберете, че имате нужда от преоценка на случващото се. Много служители работят извънредно заради фирмата или клиентите. Съветваме ви не да зарязвате всичко, но да редуцирате списъка на работните задачи до най-важните.
4. Бъдете наясно с постиженията си.
Обикновено се фокусираме върху това, което не сме успели да свършим. Не слагайте акцента върху полупразната чаша, а върху полупълната. Какви цели успяхте да постигнете, колко и какви са клиентите, които успяхте да обслужите?
И задължително осведомете шефа си за постигнатото. Само постиженията имат значение.
Вижте още: Два изненадващи ключа към щастието на работното място
5. Изключвайте, когато сте извън офиса.
Може да ви стори невъзможно на първо време, но е напълно осъществимо. За да постигнете баланса в живота и кариерата, трябва да знаете какво работи за вас. Ако миете чиниите на всички, те ще продължат да трупат чинии в умивалника, нали така?
6. Използвайте почивните си дни.
Вероятно не намирате смисъл в този съвет. Но ще се изненадате колко много хора претърпяват неуспех, когато дойде време да оползотворят почивните си дни. Те не успяват да се отпуснат и да се освободят от стреса и напрежението.
Взимането на почивка от работата е изключително важно – толкова важно, колкото и умението да управлявате времето си. Никой не може да работи с еднаква скорост постоянно. Всеки има нужда от презареждане.
7. Влезте в крак с времето.
Времената се променят. Все повече служители търсят в работата възможността да балансират между кариера и личен живот. Компаниите, от своя страна, търсят начин да удовлетворят тази потребност.
В Англия служителите разполагат с правото да коригират работното си време според нуждите си. Това означава, че може да поискат да работят дистанционно, почасово или пък да отложат началото на работния ден с час-два заради трафика.
В заключение ще кажем, че може да обичаме работата си или пък тя да не ни удовлетворява, но в края на краищата тя е просто работа. Затова правете това, което ви прави щастливи. Светът предлага много възможности за хора, които не могат да влязат в рамките на стандартния 8-часов работен ден.