32% повече чужди туристи в Пловдив през 2014 г.
Броят на реализираните нощувки в Пловдив за 2014 г. е нараснал с 18% спрямо 2013 г., като българските туристи са с почти 9% повече, а чуждите - с 32.70%. Ръстът при пренощувалите лица е 9.78% за миналата спрямо по-миналата година, а увеличението на туристите от България е 11.10%, при чужденците ръстът е 7.53%.
Общо над 600 000 туристи са посетили града през 2014 г. В последните две години Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм в страната.
Според последната статистика за нощувки и посетители в места за настаняване на територията на града през 2014 г. се наблюдава устойчив ръст по много от показателите. Aнализът на резултатите говори за една силна година за туризма в Пловдив и региона.
Реализираните приходи от туристически данък са се увеличили с 22.28%, като за 2013 г. са 235 670 лв., а за същия период през 2014 г. са 288 176 лв. Общо приходитe от туристически данък и такси категоризации са се увеличили с 15 % - 326 866 лв, а ръстът в туристическите центрове е приблизително 20%.
Към настоящия момент легловата база на местата за настаняване на територията на община Пловдив е приблизително 4 300 броя легла, а през изтеклата година са се увеличили с 300 броя.
Тези ръстове се дължат на успешното популяризиране на Пловдив като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм. Спечелената титла „Европейска столица на културата за 2019 г.“ и всички стартирали проекти и събития, както и богатата културна програма, която се реализира, осигуряват устойчив ръст на туристите. Многобройните събития и международни фестивали постигат постоянен поток от български и чуждестранни посетители.
Община Пловдив и през 2015 г. ще подпомага популяризирането на Пловдив като привлекателен туристически град и чрез участие на основни, национални и международни туристически борси и изложения.
Приоритет на администрацията е тази тенденция да продължи, за да се позиционира и утвърди градът като атрактивна туристическа дестинация на чуждестранните пазари и да се привлекат още повече посетители, които да увеличат своя престой в туристическите обекти, разположени на територията на общината.
Прогнозите са ръстът от посетители и осъществените от тях нощувки да продължи своя възходящ ход и през новата година и да се постигне устойчив ръст. Очакванията са малкият бизнес и през 2015 г. да продължи да се развива в сферата на хотелиерството и ресторантьорството, а средният и големият - да затвърдят своята позиция в тези дейности.
Добрите резултати се дължат и на успешното сътрудничеството на община Пловдив с хотелиери, ресторантьори и браншови организации като Съвет по туризъм, Тракийски туристически регион, Асоциацията на екскурзоводите, АБТТА, БХРА, Министерството на туризма и др.
Местната администрация активно работи и с бизнеса през изминалата година. В края на 2014 г. градът бе домакин на Петата международна среща на туроператорите, която има за цел да популяризира България, Пловдив и региона като конкурентноспособни туристически дестинации, подходящи за посещение целогодишно.
През 2015 г. се планират и други събития на високо международно ниво, които да допринесат за поставянето на Пловдив на картата на културния и събитиен туризъм.