Продажбите на нови автомобили в Европа са се повишили за пръв път от седем години насам през 2014 година. Купувачите са се насочили основно към евтини модели от производители като Renault и Volkswagen.

Новите регистрации са нараснали с 5.4% до 13 милиона броя, съобщават от ACEA.

Пазарът на автомобили в Европа се възстановява след две десетилетия на слабо представяне и дъно, постигнато през 2013 година.

Ръстът до голяма степен е предепроделен от повишените продажби на евтини модели, като тези на звеното на Renault - Dacia и звената на VW - Seat и Skoda.

„Макар и да е налице подобрение на пазара на автомобили, ситуацията все още остава далеч зад силните години 2006-2007“, коментира Ян Флетчър, анализатор в IHS Automotive, пред финансовото издание Bloomberg. “Европа през 2015 година ще продължи да регистрира стабилен, макар и бавен ръст“, допълва още специалистът.

През декември продажбите са регистрирали ръст от 4.9% до 998 238 броя, като производители като BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Daimler AG и Nissan Motor Co. са го превишили през месеца.

Петте най-големи европейски производители са отбелязали ръст през изминалата година, а по пазари с най-много са нараснали продажбите в Испания – с 18%, следвана от Великобритания с 9.3% и Италия с 4.2%. Продажбите в Германия са се повишили с 2.9%.

Ръстът на автомобилните пазари в Европа през тази година се очаква да контрастира с прогнозираното понижение на продажбите в Русия, като страната се очаква да изпадне в рецесия.

Френският производител на автомобили Renault е продал с 13% повече автомобили през изминалата година, подпомогнат от ръста в продажбите на румънското му подразделение Dacia с 23%.

Най-големият производител на автомобили в Европа – немската Volkswagen, е продала със 7% повече коли през 2014 година. Подразделението Seat е отбелязало ръст в продажбите с 14%, с колкото са се повишили и продажбите на чешкото звено Skoda.

Вторият най-голям европейски производител – френската Peugeot, е увеличила продажбите си с 3.7%.

Звената на General Motors - Opel и Vauxhall, са продали със 7.3% повече возила през изминалата година, подпомогнати от новите модели Adam и Mokka.

Продажбите на BMW са се повишили с 4.9%, благодарение на представянето на новата 4-а серия и хибридния електромобил i8.