Продажбите на нови автомобили в Европа с ръст от 6.2%
Продажбите на нови автомобили са се повишили с 6.2% през октомври, с което те се насочват към първото си годишно повишение от 2007 година насам. Ценовите отстъпки и представените нови модели от компании, като Renault, BMW и Fiat Chrysler, са съдействали за по-силното търсене.
Новите регистрации са се повишили до 1.11 милиона броя през изминалия месец спрямо 1.05 милиона броя през ноември на миналата година, посочиха данни на АСЕА.
Продажбите на нови автомобили за първите десет месеца на годината са се повишили с 5.9% до 11 милиона автомобила.
Намаленията в Германия, най-големият европейски пазар на автомобили, и рекордно ниските лихви по кредитите са били сред факторите, довели до повишението в продажбите, въпреки забавянето на ръста на европейските икономики.
Средната възраст на автомобилния парк в Европа в началото на тази година е необичайно висока - при ниво между седем и осем години, според данни на щатската компания Ford Motor Co.
„Настоящият момент е по-добър от това, което се очакваше в началото на годината“, според Филипе Хучойс, анализатор в UBS AG, цитиран от Bloomberg. “По отношение на цените на автомобилите обаче, ситуацията все още е много затегната“, допълва още специалистът.
Отстъпките на дилърите в Германия са доастигнали средно 11.8% от обявените цени на возилата през октомври - без промяна спрямо предходните два месеца и най-високото ниво от началото на годината.
С най-големи отстъпки в границите на 14.8% се отличава италиано-щатската компания Fiat-Chrysler, известна още като FCA, следвана от френските Renault и Peugeot Citroen с 13.9%.
Четири от петте най-големи производители на автомобили в Европа са отчели ръст в продажбите си през октомври.
С най-голямо повишение са продажбите на автомобили в Испания – с 26% през октомври на годишна база, следвана от Великобритания с 14% ръст и Италия с 9.2%. В Германия продажбите са се повишили с 3.7%, докато във Франция с 3.8%.
Продажбите на Renault продължават да нарастват с ускорени темпове, като повишението им от 10% през октомври се е предопределило от доброто представяне на новия кросовър Captur, както и на евтините модели Dacia.
Продажбите на BMW са се повишили с 9.5%, благодарение на новия спортен хечбек модел X5 и силните продажби на подразделението Mini, откъдето са отчели ръст от 21%.
Най-големият европейски производител на автомобили – Volkswagen, е увеличил продажбите си със 7.2% през октомври. Подразделението на компанията за луксозни автомобили – Audi, е отчело ръст от 7.9% в продажбите си, подсилено от добрите продажби на новия компактен модел А3.
Продажбите на испанското подразделение на компанията – Seat, са нараснали с 20%.
Европейските подразделения на General Motors – Opel и Vauxhall, са регистрирали с 11% повече продажби през октомври, подпомогнати от добрите продажби на компактния модел Mokka и миниавтомобила Adam.