Ерменджилдо Дзеня, ръководител на италианската луксозна модна марка, която носи неговото име, ще трябва да внесе промени в бюджета си за 2015 г., след като през миналата седмица Централната банка на Швейцария неочаквано премахна тавана върху поскъпването на франка.

Той ще събере основните си мениджъри днес, за да преразгледат всичко в компанията - от размера на магазините до ценообразуването, сподели Дзеня в интервю преди няколко дни.

Ermenegildo Zegna Group произвежда по-голяма част от своите костюми в Швейцария, което вече струва по-скъпо, след като франкът скочи с до 41% спрямо еврото и разбуни пазарите в световен мащаб.

“Трябва да решим какво да правим,” е заявил Дзеня. “Положението не много дестабилизиращо.”

Zegna ще предоговори заплатите на служителите си в Швейцария, които в по-голямата си част са италианци и вероятно ще прехвърли част от нарасналите разходи на крайните клиенти. Компанията също така ще направи преоценка на дистрибуцията си в световен мащаб и на персонала, като целта е да се постигне “леко” увеличение на продажбите, след като те намаляха през 2014 г.

Поскъпването на франка изтри милиарди от пазарната стойност на различни компании, между които производителя на часовници Swatch Group AG. То също така постави под допълнителен натиск Zegna и други производители на луксозни стоки, които вече изпитват трудности от забавянето на темпа на растеж на икономиката на Китай и на спада в разходите на клиентите в Русия.

Приходите на Zegna достигнаха 1.27 млрд. евро през 2013 г. - последната година, за която има налични данни.

Някои от около 300-те магазини на компанията вероятно са прекалено големи и тя може би има прекалено много от тях в страни като Индия и Бразилия, според Дзеня. “Не се справя добре и с онлайн продажбите”, споделя още той.

Не всички новини обаче са лоши. Северна Америка се справя добре, а силният долар и юан означават, че щатските и китайските туристи ще компенсира отлива на руски туристи в Европа.