Преди 10 години Facebook беше още пеленаче, смартфоните не съществуваха, а световната мрежа тепърва щеше да се развива.

Технологиите сякаш промениха живота ни към по-добро, но както всичко друго, прекалено много от нещо не е на хубаво. Вижте няколко съвета, подбрани от CNBC, за това как да запазите здрaвия си разум в дигиталната 2015 г.:

1. Инвестирайте в старомоден будилник. Признайте си, че да спиш с мобилния телефон до леглото означава, че много вечери заспивате с телефона в ръка или прекалено близо до вас.

Не се докосвайте до телефона 30 минути преди сън и 30 минути, след като сте се събудили. Зареждайте телфона си в кухнята и се обаждайте сутрин (30 минути, след като се събудите).

2. Изключвайте служебната си поща, когато се предполага, че не сте на работа. Проучвания показват, че в днешно време повече от 60% от американците планират да работят по време на почивката си, което, ако се замислите, не е точно почивка.

Ако в 11 часа вечерта отговаряте на мейли, които не са спешни, е време да скриете пощата си в извънработно време. (Не казвайте на шефа си.)

3. Изчакайте няколко седмици, преди да разгледате най-новата и най-страхотна нова социална медия или приложение. Ако около този нов продукт все още се шуми няколко седмици след излизането му, действайте. Това, че не реагирате, когато всички останали го правят, ще ви спести време и енергия.

Вижте още: 10 лоши навика, които убиват продуктивността ви

4. Отпишете се от повечето от имейлите си в LinkedIn. Наистина ли ежедневно трябва да знаете кой е гледал профила ви в LinkedIn? Колко важно е да виждате всяка реклама? Запушете устата на тази пощенска кутия и си активирайте седмичните дайджести.

5. Не проверявайте Twitter по повече от 10 пъти на ден. Да, точно така: Десет пъти. Twitter е едно от нещата, които губят най-много време.

Ако рефрешвате лудо на всеки червен светофар, имате проблем. Новата функция на Twitter „Докато отсъствахте“ ще ви поддържа информирани.

6. Като говорим за Twitter, следвате ли 3 973 души? Направете си второстепенен списък на хората, които бихте искали да следите, но с които няма нужда да се чувате всеки ден. Така цялостното ви ползване на микроблога ще ви носи по-голямо удоволствие.

Вижт още: 14 съвета как да направите 2015 година най-продуктивната досега

7. Искате да прочистите пощенската кутия на електронната си поща? Използвайте Nudgemail – автоматизирана услуга за напомняне, която връща имейлите ви в определен от вас време. Можете да я оприличите на дигитален бумеранг.

Например, ако искате даден имейл да се върне при вас утре, можете да го препратите на tomorrow@nudgemail.com. Искате да отложите четенето на друг имейл за 13 септември 2016 г.? изпратете този имейл на 09132016@nudgemail.com. Nudgemail е безплатна услуга, но не действа, ако към имейла ви има приложен файл.

8. Ако екранът на телефона ви е препълнен с приложения, които не използвате, може би е време да се погрижите за това. Изтрийте приложенията, които вече не използвате, поставете рядко използваните приложения в папки и изкарайте най-използваните от вас приложения на преден план.

Всичко това изглежда очевидно, но потребителите на смартфони имат склонност да остават безучастни по отношение на безпорядъка в телефоните си. Инвестирайте няколко минути, за да разчистите смартфона си.