10 съвета към новоназначените
1. Използвайте Google.
В много офиси често можете да чуете едно съкращение – JGI – с други думи Just Google it – Потърси в Google. Когато си нов в офиса, е нормално да възникват въпроси. Опитайте се обаче да съкратите списъка им, като задавате само тези, свързани с работния процес.
Пример! По кое време обикновено служителите идват на работа? Задайте този въпрос. Но... Коя команда в Excel се използва за преброяване на броя на символите? Просто проверете в Google.
2. Казвайте „Добро утро” и „Лека вечер”
Това е много лесен начин, по който можете да установите приятелски отношения с хората в офиса. Когато идвате, казвайте „Добро утро” на всеки по пътя си. Когато си тръгвате – „Лека вечер” – е задължително пожелание към всички, появили се на пътя ви.
Просто е. Обикновено тази практика се овладява от най-ранна възраст.
3. Научете имената на всички.
На хората наистина им допада, когато се обръщате към тях по име. Животът е много по-лесен, когато знаете имената на всички в стаята. Опитайте се да запомняте имената на хората още в първия момент, когато ви бъдат представени.
А когато съмнение се загнезди в ума ви, използвайте служебни файлове, които ви дават достъп до информация за служителите.
4. Обядвайте с хората.
Обедната почивка представлява идеално време, за да опознаете колегите си, без да има необходимост да говорите за работа. Ако колегите в офиса имат навика да излизат навън за обяд, попитайте дали и вие можете да се присъедините.
Ако пък има хора, които си носят обяд от вкъщи, можете да се присъединявате понякога и към тях. Необичайно ще е да ви отпратят.
5. Бъдете организирани.
Най-лесният начин да го постигнете е като започнете правилно от самото начало. Създайте папки в електронната си поща, папки на работния плот и система с документи на бюрото.
Вижте още: 3 основни стъпки към успеха, които не включват много труд
6. Снабдете се с модели за служебно облекло от шефа си.
Е, това не означава, че трябва да носите същите дрехи като неговите. Идеята е да оцените стила и да се вмъкнете в него.
7. Ако отивате за кафе, попитайте дали и някой друг не иска.
Когато ви се допие кафе, попитайте колегите, които се намират най-близо до вас, дали не искат и те, защото възнамерявате да отидете до кафенето отсреща.
8. Покажете ясно, че сте добър служител.
Вие нямате втори шанс, за да съставите първо впечатление за себе си. Винаги трябва да работите здраво и най-здраво особено в първите няколко седмици на новото работно място.
9. Усмихвайте се и задържайте вратата за другите хора.
Бъдете мили. Задържайте вратата на хората, които минават през врата заедно с вас или преди вас. Малките жестове градят пътеки. Хората обичат да работят в компанията на хора, които са внимателни и мили.
10. Казвайте „да” и ще ви стане ясно по-късно.
Една мъдра жена на име Тина Фей веднъж каза: „Казвайте „да” и ще ви стане ясно по-късно”. Ще научите много нови неща и то много бързо.